قاضی فدرال به ترامپ برای آزاد کردن کودکان پناهجو ضرب‌الاجل داد

ضرب‌الاجل قاضی فدرال به ترامپ
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در پی شدت گرفتن شیوع کرونا در آمریکا، یک قاضی فدرال طی حکمی به دولت ترامپ دستور داد تا 27 تیرماه، تمامی کودکانی را که با والدینشان در سه بازداشتگاه پناهجویان محبوس هستند، آزاد کند.
​به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دالی گی» قاضی فدرال آمریکایی طی حکمی اعلام کرد که دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا می‌بایست در دوران شیوع بیماری همه‌گیر کرونا، کودکان پناهجو را که همراه والدینشان در زندانهای پناهجویان ایالات متحده محبوس هستند، آزاد کند.
طبق گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل»، قاضی دالی گی در حکم خود از دولت ترامپ برای بازداشت خانواده‌های پناهجو در دوران شیوع بیماری کرونا به شدت انتقاد و حکم کرد که تمامی کودکانی که برای بیش از ۲۰ روز در سه بازداشتگاه اداره مهاجرت و گمرک آمریکا در تگزاس و پنسیلوانیا، محبوس بوده‌اند، باید آزاد شوند.
این قاضی فدرال با اشاره به شیوع ویروس کرونا در دو بازداشتگاه پناهجویان تصریح کرد که این مراکز بسیار در معرض خطر است و دیگر زمان اهمال نیست و تا ۱۷ ژوئیه (۲۷ تیرماه) به این سه بازداشتگاه پناهجویان فرصت داد تا این کودکان را یا با والدینشان آزاد کنند یا اینکه این کودکان را به حامیان خانواده‌ها بسپارند.
طبق گزارش هیل، حکم این قاضی فدرال آمریکایی مستقیماً برای والدینی که با کودکان یا کودکانشان در بازداشتگاههای پناهجویان ایالات متحده حضور دارند، کاربرد ندارد.
اداره مهاجرت و گمرک آمریکا پیشتر در ماه می سال جاری میلادی اعلام کرد که ۱۸۴ کودک در سه بازداشتگاه پناهجویان آمریکا محبوس هستند.

فعالان حقوق بشر از دولت آمریکا خواسته‌اند که به واسطه شیوع سریع ویروس کرونا در بازداشتگاههای پناهجویان، والدینی را که با فرزندانشان در بازداشت هستند، آزاد کند.

اداره گمرک و مهاجرت آمریکا این هفته اعتراف کرد که ۱۱ کودک و والدینشان در اردوگاه بازداشت پناهجویان در شهر «کارنس» ایالت تگزاس به ویروس کرونا آلوده شده‌اند.

ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به سرعت در حال شیوع در ایالات متحده آمریکا است و تاکنون طبق آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز، ۱۲۵ هزار و ۳۹ نفر بر اثر این بیماری قربانی شده‌اند و شمار کلی مبتلایان به ویروس «کووید-۱۹» به دو میلیون و ۴۶۷ هزار و ۶۵۸ نفر رسیده است.