بر اساس مطالعه‌ای که نتایج آن در شماره اخیر نشریه سلول Cell منتشر شد این گونه ویروس، در محیط آزمایشگاه، بسیار عفونی‌تر نشان داده است.

تولد ویروس کرونای جدید + جزییات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نام گونه جدید دی ۶۱۴ جی است؛ D۶۱۴G کوچک‌تر است، اما بخش نیزه‌ای آن تغییر موثری کرده که عامل ورود ویروس به درون سلول‌های میزبان است.

این واریان ویروس، پس از موج اولیه ظهور بیماری، به سرعت به عنوان نوع غالب ویروس در جهان گسترده شده و بسیاری از مردم جهان، به جای گونه اولیه، به این نوع از ویروس آلوده شده اند.

محققانی از آزمایشگاه لوس آلموس نیومکزیکو و دانشگاه دوک در کارولینای شمالی در آمریکا نیز در این مطالعه حضور داشتند.

دکتر توشان دی سیلوا متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه شفیلد انگلیس و سرپرست گروه محققان می‌گوید: ما از روز‌های نخست همه گیری، گونه‌های ویروس کووید ۱۹ را رمز گشایی کرده ایم و دریافتیم گونه جدید، بسیار عفونی‌تر است.

بررسی محققان نشان می‌دهد گونه جدید، تمایل بیشتری به حضور در دستگاه تنفسی فوقانی بیماران دارد و به این معنی است که توانایی ویروس برای آلوده کردن دیگر انسان ها، بسیار بالاتر رفته است؛ ولی شدت بیماری ناشی از این گونه، بالاتر از گونه قبلی نیست.

به گزارش پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت، محققان می‌گویند ویروس به دقت تحت نظر است و رمز گشایی از ژنوم آن، در کوتاه مدت ممکن شده است.