همزمان با افزایش قیمت ارز در بازار آزاد، قیمت‌ها در صرافی‌های بانکی نیز صعودی شده به‌نحوی که هم‌اکنون قیمت دلار در صرافی‌های بانک‌ها ۲۱هزار و ۸۵۰ تومان و قیمت یورو ۲۴هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم با افزایش ۲۰۰ تومانی نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل ۲۱ هزار و ۸۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۱ هزار و ۷۵۰ تومان خریداری می‌کنند.

 

بر همین اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها با افزایش ۲۰۰ تومانی نسبت به روز کاری قبل ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۴ هزار و ۱۰۰ تومان است.

 

گفتنی است، همزمان با افزایش چشم‌گیر قیمت ارز در بازار آزاد، بازارساز قیمت خرید و فروش ارز در صرافی‌های بانکی را به‌صورت محسوسی افزایش داده و سعی کرده است قیمت‌ها نزدیک به بازار آزاد باشد.

 

این تلاش بازارساز به‌منظور کاهش آربیتراژ بین صرافی‌های بانکی و بازار آزاد انجام شده است؛ بازارساز این‌بار بدون هراس از رشد قیمت‌ها، با ثبت رکورد‌های بالا و بی‌سابقه در تابلوی صرافی‌ها، سعی دارد مانع از ورود تقاضای کاذب و سفته‌بازی به صرافی‌های بانکی شود.

 

قیمت دلار بر تابلوی صرافی‌های بانکی در نخستین روز هفته و فقط طی یک روز نزدیک به ۲ هزار تومان افزایش یافته بود. روز شنبه بین قیمت دلار آزاد و صرافی ملی ۴۰۰ تومان فاصله وجود داشت و این فاصله در روز یکشنبه به ۱۵۰ تومان رسید.

 

بر اساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر شهر مشهد، قیمت‌های طلا و سکه در بازار مشهد امروز ۱۶ تیر و مقایسه با قیمت روز گذشته به شرح زیر اعلام شده است.

 

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار: ۹۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان

 

قیمت سکه امام: ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان

 

قیمت سکه بهار آزادی: ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

 

قیمت نیم سکه: ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

 

قیمت سکه ربع: ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان

 

نقره هر مثقال ۹۹۵ عیار: ۵۰ هزارو ۵۰۰ تومان

 

نقره هر گرم ۹۹۵ عیار: ۱۰ هزار و ۹۵۹ تومان

 

نقره هر گرم ۹۲۵ عیار:۱۰ هزار و ۱۳۷ تومان