عارف و پزشکیان اصلاح‌طلب نیستند

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت‌الاسلام ناصر قوامی عضو سابق مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار «تابناک» در پاسخ به این پرسش که مردم شرایط اقتصادی فعلی کشور را محصول دولتی می‌دانند که اصلاح‌طلبان از آن حمایت کردند، گفت: اصلاح‌طلبان از سر دلسوزی از حسن روحانی حمایت کردند چون مملکت و مردم را دوست داشتند. وگرنه روحانی هیچگاه اصلاح‌طلب نبوده است. بلکه ما می‌گفتیم روحانی رأی بیاورد از جلیلی و قالیباف بهتر است چون ممکن بود با رأی آوردن جلیلی و قالیباف کشور درگیر جنگ شود.

روحانی به خاتمی گفته بود وزارتخانه‌های مهم را به اصلاح‌طلبان نمی‌دهد

قوامی گفت: نه روحانی اصلاح‌طلب بوده نه وزرایش اصلاح طلب بوده اند. روز اول که روحانی به قدرت رسیده بود و می‌خواست رحمانی فضلی به مجلس برای رأی اعتماد پیشنهاد کند، آقای خاتمی به روحانی گفته بود رحمانی فضلی را به عنوان وزیر کشور به مجلس معرفی نکن و روحانی گفته بود من وزارتخانه‌های مهم را به دست اصلاح‌طلبان نمی‌اندازم و می‌بینید تا الان هم از آقای رحمانی فضلی حمایت کرده است.

وی تأکید کرد: وزارت کشور وزارتخانه مهمی است شما می‌بینید این وزارتخانه مهم اکنون در دست اصلاح‌طلبان نیست. اتفاقاتی در زمان رحمانی فضلی افتاده که اگر در کشور دیگری افتاده بود یا وزیر استعفا می‌کرد یا عزل می‌شد ولی روحانی همچنان از او حمایت کرده و او را در این منصب نگه داشته است.

قوامی با بیان اینکه نباید سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان را پای یک غیراصلاح‌طلب خرج می‌کردیم، گفت: اگر همین فردا یکی مثل صادق زیباکلام یا سیدمحمد خاتمی برای انتخابات ریاست جمهوری تأیید شده و نامزد شوند می‌بینید که باز سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان به جریان می‌افتد و رأی می‌دهند.

خاتمی و زیباکلام به میدان بیایند مردم رأی می‌دهند؛ عارف و پزشکیان اصلاح‌طلب نیستند

وی گفت: اینکه بخواهیم فلان شخص را تحت عنوان اصلاح‌طلب به میدان بیاوریم و از مردم بخواهیم رأی بدهند نتیجه مشخص است. مردم مشارکت نمی‌کنند. ما باید امتحان‌ پس داده‌های اصلاحات را وارد میدان کنیم و رقابت هم باید عادلانه باشد.

قوامی می‌گوید: اینکه بخواهیم پزشکیان را به عنوان اصلاح‌طلب به مردم قالب کنیم خوب مردم رأی نمی‌دهند چون پزشکیان اصلاح‌طلب نیست مردم دیگر به امثال پزشکیان و عارف‌ها رأی نمی‌دهند. پزشکیان 2 الی 3 دوره در مجلس بوده چه معجزه‌ای کرده که بخواهیم برای سال 1400 وی را مطرح کنیم.

وی افزود: اگر افراد شاخص اصلاح‌طلب برای 1400 نامزد شود قطعاً پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلب رأی خواهند داد و این پایگاه را باید البته عادلانه ارزیابی کرد.