یک روزنامه آمریکایی مدعی شده رژیم صهیونیستی و آمریکا راهبرد جدیدی علیه ایران طراحی کرده‌اند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری فارس، یک روزنامه آمریکایی مدعی شده رژیم صهیونیستی و آمریکا راهبرد جدیدی علیه ایران طراحی کرده‌اند که هدف آن انجام عملیات‌های مخفیانه علیه برنامه هسته‌ای ایران، بدون ورود به جنگ است.

روزنامه «نیویورک‌تایمز» مدعی شده تنش‌های روزافزون میان ایالات متحده و تهران ظاهراً در حال ورود به مرحله‌ای است که می‌تواند در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خطرناک شود.

نیویورک‌تایمز به نقل از چند مقام که اشاره‌ای به نام آنها نکرده مدعی شکل‌گیری «راهبردی مشترک» میان آمریکا و اسرائیل برای انجام برخی حملات مخفیانه با هدف حذف بلندپایه‌ترین ژنرال‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به عقب راندن تأسیسات هسته‌ای ایران شده است.

این روزنامه می‌نویسد نزدیکترین اظهارنظری که از سوی مقام‌های دولت آمریکا در توصیف این راهبرد مطرح شده را «برایان هوک»، نماینده دولت آمریکا در امور ایران مطرح کرده است. او ماه پیش گفت: «در گذشته شاهد بوده‌ایم که ضعف و بزدلی باعث تشدید ستیزه‌جویی ایران می‌شود.»

نیویورک‌تایمز ادعا کرده دیگر گام دولت آمریکا می‌تواند اقدام علیه چهار نفت‌کشی باشد که در حال حمل محموله سوخت ایران به ونزوئلا هستند.

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند وزارت‌خانه‌های خارجه، دادگستری و خزانه‌داری آمریکا در حال تلاش برای همکاری با دولت یونان جهت متوقف کردن این نفتکش‌ها و تخلیه محموله آنها هستند. نماینده ایران در سازمان ملل گفته چنین اقدامی مصداق «دزدی دریایی» خواهد بود.

تحریم‌های آمریکا به کمبود سوخت در ونزوئلا منجر شده است. با این وجود، مقام‌های آمریکایی در محافل خصوصی می‌گویند شکست دولت آمریکا در براندازی «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا به عاملی برای سرخوردگی ترام‍پ منجر شده است. 

وزارت خزانه‌داری آمریکا حدود ۱۰ روز پیش پنج ناخدای نفتکش‌های مورد استفاده برای انتقال بنزین ایران به ونزوئلا را در فهرست تحریم قرار داد. 

در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته این ۵ فرد به دلیل «مرتبط بودن با خطوط کشتی‌رانی جمهوری اسلامی ایران» در فهرست تحریم قرار گرفته‌اند. 

 ایران از ماه آوریل ۵ نفتکش که مجموعا حدود ۱.۵ میلیون بشکه بنزین حمل می‌کردند به ونزوئلا که به شدت به سوخت نیازمند است، ارسال کرد. این محموله‌ها اندکی از صف‌های طولانی در پمپ‌های بنزین این کشور کاسته است.