تعهدات معوق ایران‌خودرو تا شهریور ماه به روز شد

ایران خودرو دو ماه از تعهدات خود پیش افتاد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

طبق آمار اعلام شده در رابطه با مجموعه تعهدات موقت ایران خودرو از شهریور ماه سال گذشته که حدود ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو بوده است؛ امروز به ۵۰ هزار دستگاه کاهش یافته که ۷۰ درصد بهبود یافته است. با روند کنونی تولید و تحویل خودرو به مشتریان، تعداد تعهدات معوق ۱۳ محصول ایران‌خودرو به روز شده است.
به گزارش ایسنا، صبح امروز(شنبه)، گروه صنعتی ایران‌خودرو در حوزه بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش نشست هم‌اندیشی و خبری خود را با مدیران این حوزه در محل شرکت ساپکو برگزار کرد. محسن ناقدی -قائم مقام مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در این حوزه(بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش) -، با اشاره به اینکه گروه صنعتی ایران‌خودرو هدفش خلق ارزش‌افزوده است، اظهار کرد: تمامی اعمال و فعالیت‌های ما بر پایه و محک خلق ارزش‌افزوده قرار داده شده است؛ بنابراین هر پیشنهاد و اقدامی که هماهنگ‌ با این معیار و در راستای تحقق خلق ارزش‌افزوده باشد، عملی خواهد شد. برای نیل به این هدف نیاز به کار تیمی است که بخشی از آن در داخل حوزه فروش و بخشی خارج از سازمان صورت خواهد گرفت و اساس کار برای تعریف پروژه‌هایی برای کنارهم موفق بودن، خواهد بود.

وی افزود:این گروه صنعتی از آبان ماه سال گذشته( ۹۸/۸/۲۵) تاکنون هیچگونه تعهد معوقی برای فروش‌فوری‌های خود نداشته، ضمن اینکه خودروهای تعهد شده طرح فروش‌فوق‌العاده نیز پیش از موعد تعیین شده تحویل شده است. از ۱۵ هزار دستگاه که در طرح فروش‌ فوق‌العاده متعهد شده‌ایم، تا امروز بیش ۹۰۰۰ دستگاه فاکتور و تحویل شده (پس از فاکتور شدن خودرو، مراحل برای پلاک‌گذاری، حمل و تحویل صورت خواهد گرفت). امید است پیش از پایان ماه جاری به اعداد و ارقام خوبی در تحویل خودروهای فروش فوق‌العاده دست پیدا کنیم و همه خودروها تحویل شوند و پس از اتمام تحویل خودروهای طرح فروش فوق‌العاده، طرح‌های بعدی آغاز شوند.

 این مقام مسئول از ایجاد “ میزکار مشتری” و “ باشگاه مشتریان ایران‌خودرو” خبر داد و گفت: بدین ترتیب با ایجاد میز کار مشتریان بدون نیاز به درگاه خاصی می‌توانند از خدمات این گروه خودروسازی استفاده کنند. ارائه خدمات غیرحضوری و غیرمتمرکز با هدف حذف نیاز مشتریان به مراجعه حضوری، توسعه خدمات پاسخگویی از طریق مرکز تماس ایران‌خودرو، یکپارچه‌سازی سیستم تحویل در سایت‌ها وعرضه سریع آن‌ها به بازار با کنترل سیستم ثبت تحویل به مشتریان صورت خواهد گرفت.

ناقدی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از خودروهای مونتاژی تولیدی شامل دانگ فنگ، سوزوکی و تندر ۹۰ که به دلیل تحریم‌ها امکان تولید ندارند، تعیین تکلیف شده و طبق توافقاتی که با مشتریان صورت خواهد گرفت، برای بقیه مشتریان به دنبال برنامه های فروش جایگزین هستیم.

در ادامه بابک رحمانی- معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو - با بیان اینکه از ابتدای سال جهش تولید تا به امروز ۱۴۲ هزار دستگاه خودرو در این گروه تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته،   ۳۱ درصد رشد داشته است؛ اعلام کرد: همچنین تعداد خودروهای تحویل شده تا امروز ۹۵ هزار دستگاه رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۱ درصد رشد داشته است. علاو براین مجموعه تعهدات معوق این خودروساز از شهریورماه سال گذشته  که رقمی در حدود ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو بوده؛ امروز به ۵۰ هزار دستگاه کاهش یافته است.

وی ضمن تاکید براینکه یکی از اهداف مجموعه، حرکت به سوی خدمات غیرحضوری است تا ارائه خدمات در حداقل ممکن برای حضور باشد، گفت: ۴۵ درصد خدماتی که پیش از این به صورت حضوری صورت می‌گرفت، غیرحضوری شده و به دنبال ارتقا آن نیز هستیم.

رحمانی تصریح کرد: در حوزه فروش و بازاریابی ایران‌خودرو سعی شده تا تعهداتی که ایجاد می‌شوند، به موقع تحویل و منجر به تعهدات معوق نشوند. همچنین تلاش ما بر این اساس بوده تا فرآیندهای فروش و ارائه خدمات به صورت مکانیزاسیون و شفاف پیش رود تا آرامش بیشتری برای مشتریان فراهم شود. در فرآیند تحویل خودروها صف و نوبت رعایت شده و تاکنون ٦٠ درصد تعهدات فروش فوق العاده تحویل شده و تا پایان شهریور ماه تمامی تعهدات آن تحویل خواهد شد که نشان می دهد دو ماه زودتر این امر محقق شده است.

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو در پایان خاطرنشان کرد: همزمان با خروج پژو GLX بنزینی از چرخه تولید، تمامی تعهدات آن صورت گرفته و سایر محصولات این گروه خودروسازی جایگزین خواهند شد.

انتهای پیام