بورس هفته را با چراغ قرمز آغاز کرد

ترمز بورس پشت چراغ قرمز+جزئیات شاخص
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شاخص بورس امروز روندی نزولی داشت و در حالیکه در ساعات ابتدایی معاملات از مرز یک میلیون و ۷۵۰ هزار واحد گذشته بود، در ساعات میانی تا یک میلیون و ۷۱۹ هزار واحد کاهش یافت و در نهایت در رقم یک میلیون و ۷۴۱ واحد ایستاد.
به گزارش ایسنا، معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار ۱۲ هزار و ۴۰۷ واحد کاهش یافت و رقم یک میلیون و ۷۴۱ واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۷۳۷۹ واحد کاهش به رقم ۴۷۱ هزار و ۳۰۲ واحد رسید.
معامله‌گران این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۱۵۷ هزار و ۸۳۵ میلیارد ریال انجام دادند.
سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت تهران و پالایش نفت اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، گروه مپنا و بانک ملت بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.
همچنین بانک‌های ملت، تجارت و صادرات ایران، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت اصفهان نمادهای پربیننده این بازار بودند.

شاخص کل فرابورس نیز با یک واحد کاهش در رقم ۱۸ هزار و ۱۵۸ واحد ایستاد.

معامله‌گران این بازار ۷۴۷ هزار معامله به ارزش ۷۲ هزار و ۴۶۹ میلیارد ریال انجام دادند.

سنگ آهن گوهرزمین، پتروشیمی مارون، سرمایه گذاری صباتامین و پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی زاگرس و بیمه پاسارگاد نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

لیست نمادهای پر بیننده این بازار از سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، پتروشیمی تندگویان، بانک دی، سیمان لار سبزوار، پتروشیمی زاگرس و گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی تشکیل شده است.