دوربین های مدار بسته برای نظارت خصوصی ساخته شده اند. این دوربین ها برای نظارت بر منازل مسکونی و تجاری استفاده می شوند و ممکن است در داخل خانه یا خارج از منزل مورد استفاده قرار گیرند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در مورد این دوربین ها اغلب سوالات زیادی وجود دارد. یکی از شایع ترین نگرانی ها این است که آیا دوربین های مدار بسته در صورت عدم وجود اینترنت می توانند کار خود را ادامه دهند؟

آیا دوربین های مدار بسته بدون اینترنت کار می کنند؟

جواب سوال فوق بله است. دوربین مدار بسته، می تواند بدون اینترنت نیز کار کند. برخی از دوربین ها حتی درزمان قطعی برق نیز کار می کنند! این دوربین ها برای مناطقی مانند مناطق روستایی که ممکن است خارج از شبکه باشند، می توانند مناسب باشند.

قابلیت ادامه کار این دوربین ها بدون منبع تغذیه و اینترنت یکی از بزرگترین نقاط طراحی این دوربین ها هستند. نصب دوربین مدار بسته تقریبا در هر مکانی ممکن است.

سرویس اینترنت فقط درصورتی ضروری است که شخص قصد دسترسی از راه دور به دوربین مدار بسته را داشته باشد. اگرچه داشتن اتصال به اینترنت مفید است، اما مطمئناً موردی ضروری نیست. عدم اتصال به اینترنت بدان معنی است که قادر به مشاهده تصاویر و کنترل دوربین مدار بسته از طریق موبایل نیستید.

 

کنترل دوربین مدار بسته از طریق گوشی

چه کارکردهایی بدون خدمات اینترنتی در دسترس است؟

همانطور که در بالا مورد بحث قرار گرفت، در صورت نداشتن اتصال به اینترنت، برخی ویژگی ها را از دست می دهید. متأسفانه سیگنالهای Wi-Fi در همه جا وجود ندارد. برخی از دارندگان دوربین های مدار بسته ترجیح میدهند، دوربین های خود را بدون اتصال به اینترنت راه اندازی کنند؛ زیرا اتصال به اینترنت باعث می شود در برابر هکرها آسیب پذیرتر باشند. سارقان ممکن است گاهی اوقات فید دوربین را هک کرده و آن را غیرفعال کنند. موارد زیر ویژگی هایی هستند که حتی بدون سرویس اینترنت همچنان در دسترس خواهند بود.

  • در صورت اتصال به یک مانیتور، در تمام ساعات شبانه روز نظارت زنده وجود دارد.
  • تمام فیلم های دوربین مدار بسته را می توان در کارت NVR یا SD ذخیره کرد.
  • دوربین مدار بسته می تواند در مناطقی که فاقد برق است با توان باتری سلولی کار کند.

در حالی که داشتن کلیه خدماتی که با اتصال به اینترنت در دسترس هستند سودمند است، اما در مکان هایی که دسترسی به اینترنت وجود ندارد نیز می توان از آن ها استفاده کرد. امکان استفاده از دوربین مدار بسته در مکان های دور افتاده به افراد امکان می دهد بدون نگرانی از خانه و اموال خود محافظت کنند.

نحوه اتصال دوربین مدار بسته به کامپیوتر بدون اینترنت

اطلاع از چگونگی اتصال صحیح دوربین مدار بسته به کامپیوتر، به شما امکان می دهد بدون نیاز به اینترنت، فیلم ها را مشاهده و ذخیره کنید. مراحل انجام آن آسان است و نتایج چشمگیر است.

  • اطمینان حاصل کنید که هم دوربین و هم کامپیوتر شما به درستی شارژ شده است. اگر در ملک خود برق دارید، مسئله ای نیست.
  • دوربین باید با استفاده از کابل شبکه به رایانه شما وصل شود. اطمینان حاصل کنید که کابل با دوربین و رایانه شما کار می کند. همچنین از امنیت کابل اطمینان حاصل کنید.
  • باید بتوانید اطلاعات را در وب سایت پیکربندی دوربین پیدا کنید.
  • مرحله آخر تغییر آدرس IP رایانه های شما به پیشوند همان دوربین مدار بسته است.

انجام این مراحل به شما کمک می کند تا از دوربین مدار بسته خود بدون سرویس اینترنت استفاده کنید، بنابراین می توانید مطمئن باشید که اموال شما همیشه تحت نظارت است. با وجود باتری های سلولی، دوربین های شما حتی در هنگام خاموش شدن برق یا در صورت قطع شدن آن توسط سارقین، همچنان به کار خود ادامه می دهند.

اکنون که می دانید دوربین مداربسته یکپارچه کار خواهد کرد، حتی بدون اتصال به اینترنت. زمان آن رسیده است که تحقیق در مورد برندها، مدل ها و گزینه های موجود را شروع کنید.

دوربین های مدار بسته کاربردی و خلاقانه هستند. مدلهای جدید دائما با ویژگی های پیشرفته تر عرضه می شوند. قبل از انتخاب و خرید دوربین مدار بسته، اطمینان حاصل کنید که کدام یک از آنها بدون اتصال به اینترنت کار خواهند کرد. برخی از دوربین ها به طور انحصاری برای کار با اینترنت ساخته شده اند، بنابراین باید در انتخاب دوربین مناسب منطبق بر نیازها دقت کرد.