دانشمندان آمریکایی دریافتند که مصرف کنندگان داروهای سوء هاضمه نسبت به سایر افراد بیشتر در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند.

مصرف‌کنندگان این دارو بیشتر مستعد بیماری کرونا هستند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که داروهای سوء هاضمه و رفلاکس اسید معده ممکن است خطر ابتلا به  ویروس  کرونا را افزایش دهد.

محققان دریافتند که افرادی که از مهارکننده‌های پمپ پروتون استفاده می‌کنند که با نام‌های تجاری  Prilosec و Nexium شناخته می‌شوند، در مقایسه با افرادی که  دارو  مصرف نمی‌کنند، بطور قابل توجهی بیشتر به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند.

کرونا

براساس تحقیقات مرکز پزشکی سیدرز ساینای (Cedars-Sinai) واقع در لس آنجلس، این یافته‌ها به لیست عوامل موثر در ابتلا به کرونا اضافه می‌شود.

مهارکننده‌های پمپ پروتون (PPI) با مسدود کردن تولیدکننده آنزیم در دیواره معده که اسید تولید می‌کند، کار می‌کنند. این امر به جلوگیری از ایجاد از زخم‌ معده و همچنین  درمان  رفلاکس اسید معده و سوزش مکرر معده کمک می‌کند.

کرونا

دکتر برنان اسپیگل، از اعضای این گروه می‌گوید: اسید معده، عوامل بیماری زا را در بدن از بین می‌برد. براین اساس ویروس کرونا به راحتی در محیط معده با PH کمتر از ۳؛ از بین می‌رود اما در pH خنثی‌تر زنده می‌ماند. داروهای گوارشی از جمله امپرازول و استون امپرازول در خنثی‌تر کردن محیط نقش دارند.

این بدان معنی است که اسید موجود در معده در واقع ممکن است ویروس کرونا را از بین ببرد، اما PPI‌ که باعث کاهش تولید اسید می‌شوند، محیط معده و روده را تغییر داده و اجازه می‌دهند این ویروس زنده بماند.

با این حال، این تیم توصیه نمی‌کند که بیمارانی که PPI مصرف می‌کنند بدون مشورت با  پزشک  خود، از مصرف این داروها جلوگیری کنند. تقریباً ۱۵ میلیون بزرگسال آمریکایی هر ساله از PPI استفاده می‌کنند که این می‌تواند یکی از عوامل بالا بودن آمار مبتلایان به کرونا در آمریکا باشد.

کرونا

مراکز کنترل و پیشگیری آمریکا اخیراً هزاران بیماری دستگاه گوارش را به لیست علائم احتمالی ویروس کووید ۱۹ اضافه کرده اند.

دکتر کریستوفر آلماریو، استادیار مرکز پزشکی سیدرز ساینای گفت: ما این فرضیه را در ابتدای همه‌گیری بیماری کرونا توسعه دادیم و تمام موارد را درباره علائم بیماری کرونا در دستگاه گوارش بررسی کردیم.

به گفته او این فرضیه روی ۵۰ هزار آمریکایی به صورت بالینی، آزمایش شده است.