بوی بد مسیر فرودگاه امام تا پایان سال برطرف می شود

علت بوی بد مسیر فرودگاه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از در نظر گرفتن تسهیلات و منابع برای جمع آوری روان آبها و ایجاد تصفیه خانه خبر داد و گفت: محیط زیست قول داده که بوی بد مسیر فرودگاه امام تا پایان امسال برطرف می شود.
​نعمت‌الله ترکی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که بوی بد مسیر آزاد راه تهران -قم تا فرودگاه امام خمینی به کجا رسید و گفته بودید عاملان این موضوع به قوه قضائیه معرفی می‌شوند، اظهار داشت: برای بحث عاملان و معرفی آنها باید از محیط زیست بپرسید. در جلسه ای که داشتیم مقرر شد سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران منابع مالی را تامین کنند. مرحله اول که از سال گذشته شروع شد شناسایی موقعیت ها و مناطق آلاینده بود که تقریباً منشاء آن عمدتاً آرادکوه است.
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان برای جهاد کشاورزی به منظور ساماندهی کشتارگاه دام و طیور و دامداری های منطقه در نظر گرفته شد. همچنین مسئله دیگر مربوط به حوزه آب و فاضلاب است که ۲۵ میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده که شامل ساماندهی تصفیه خانه فاضلاب اسلامشهر بود که فاز اول آن سال ۹۸ به سرانجام رسید. امسال نیز تصفیه خانه های رباط کریم و بهارستان به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: مشکل منطقه جنوب شرق در بحث رواناب های فاضلابی حل می شود.

ترکی با بیان اینکه بوی بد اطراف تهران چند عامل دارد، عنوان کرد: روان آبهایی که از مسیل ها به جنوب شرق تهران می آید و در نهایت راکد شده و آلاینده هستند. همچنین درباره حوزه آرادکوه برای دفن زباله های تهران است، مطالعات این منطقه در حال به روز رسانی بوده و حتی موضوع جابجایی نیز از سوی شهرداری در حال بررسی است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران تاکید کرد: مسئولان محیط زیست گفته اند تا پایان سال ۹۹ مشکل بوی بد اطراف فرودگاه امام خمینی حل خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که بحث معرفی به دستگاه قضا منتفی است؟ بیان داشت: نه این موضوع منتفی نیست. بلکه محیط زیست گفته بود با پیگیری‌هایی که انجام داده برخی کشتارگاه ها و مراکز دام و طیور تمکین نمی کنند و در جلسه که بدین منظور تشکیل شده بود مقرر شد افراد و گروه هایی که تسهیلات دولتی دریافت می‌کنند و منابع برای آنها اختصاص می یابد درصورتی که اقدامات زیست‌محیطی را انجام ندهند حتماً به دستگاه قضا معرفی می شوند.