دیروز خبری در فضای معاملاتی بازار سهام کشور داغ شد که تحلیلگران انتظار داشتند معاملات بورس تهران تحت تاثیر آن قرار گیرد.

شایعه بورسی که تکذیب شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

راه‌اندازی یک‌باره بازار برتر از اول مرداد ماه به‌صورت چراغ خاموش شایعه‌ای است که در گوشه و کنار بازار سهام به گوش می‌رسد. در همین حال برخی فعالان بازار سهام بر این باورند که دامنه نوسان ۱۰ درصدی بازار برتر می‌تواند دلیل محکمی برای شروع به کار یک‌باره این بازار در نظر گرفته شود.

علی صحرایی، مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران گفت: بورس تهران به‌عنوان مسوول اجرای بازار برتر چنین برنامه‌ای را در دستور کار ندارد. او با تکذیب شایعات راه‌اندازی بازار برتر اعلام کرد: تصمیمی برای اجرایی شدن بازار برتر از اول مرداد ماه اتخاذ نشده است و این مهم در بورس تهران به هیچ‌عنوان موضوعیت نخواهد داشت.

علی صحرایی در باره زمان دقیق راه‌اندازی بازار برتر نیز تاکید کرد: راه‌اندازی این بازار به کارشناسی بیشتری نیاز دارد و احتمالا در کوتاه‌مدت شاهد راه‌اندازی این بازار نباشیم. با این حال زمان مشخصی برای راه‌اندازی نمی‌توان اعلام کرد. او اعلام کرد: بازار برتر به معنی افزایش دامنه نوسان است و بورس تهران افزایش دامنه را در دستور کار خود ندارد.