برنا نوشت: عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس دهم گفت: آمریکایی ها، همان رفتاری که با سیاه پوستان آمریکایی انجام می دهند در سطح کلان تر با ایران انجام می دهند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
«احمد مازنی»، نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس دهم در رابطه با حضور قالیباف در برنامه زنده تلویزیونی و توضیحات او درباره عملکرد مجلس یازدهم" گفت: حضور رییس مجلس در  برنامه زنده مفصل و طولانی تلویزیونی در یک ساعت پربیننده و شبکه پربیننده و بیان دیدگاه  های خود در رابطه با مسایل روز و برنامه هایش، مطلوب است. معمولا همه روسای قوا ابتدای کار خود این رویه را شروع می کنند. 

او ادامه داد: اگر قالیباف این برنامه را استمرار بخشد و در بازه زمانی مشخص، در جمع اصحاب رسانه حضور پیدا کند و گزارش دهد و به پرسش ها پاسخ دهد، این امر بسیار می تواند برای کشور و قوه مقننه مطلوب باشد. نباید این ارتباط و گفت و گو فقط در تلویزیون و در برنامه و با حضور خبرنگار هم جهت با او، باشد. قالیباف باید کنفرانس مطبوعاتی و برنامه ارتباط با اصحاب رسانه داشته باشد  که همه رسانه‌ها، اعم از حامیان و منتقدان او و رسانه های خارجی حضور داشته باشند. 

مازنی گفت: صدا و سیما با مجلس آشتی کرد، در مجلس دهم این رابطه با مجلس وجود نداشت، صدا و سیما در برنامه هایش در طی 4 سال دوره دهم دنبال حاشیه های مجلس دهم بود و نگاه مخالف و تخریب به مجلس، داشت. هیئت ریسه مجلس دهم علاقه ای به کار رسانه ای نداشت و کمتر در رسانه ای، حضور می یافت اما علاقه قالیباف به حضور در تلویزیون و رسانه است. 

او در خصوص محتوای مطالب قالیباف و بسته معیشتی در برنامه زنده تلویزیونی گفت: مطالب او خوب بود اما انچه که به عنوان شاه بیت مصاحبه در برنامه تلویزیونی مطرح شد، بسته اقتصادی معیشتی بود. برای بسته معیشتی نیاز به وضع قوانین جدید نداریم. برای فصل های مختلف برنامه ششم توسعه زحمت کشیده است. در این برنامه هر نوع خدمت به دولت به لحاظ قانونی، مشکلی ندارد و اما آنچه، قالیباف مطرح کرد بیشتر از نگاه یک مدیر در فعالیت های اجرایی است و قالیباف مجلس را با شهرداری و نیروی انتظامی اشتباه گرفته است، مثل یک رییس سازمان که همه را به خط می کند و می‌خواهد فلان جا تونل بزند و فلان ساختمان را خراب کند؛ در حالی که  اداره قوه مقننه متفاوت است و در قامت یک حوزه اجرایی نباید به قوه مقننه نگاه کرد. 

نماینده مردم تهران در مجلس دهم گفت: مهم ترین مسئله دولت منابع است، شوخی که نداریم درآمد کشور و اقتصاد کشور متکی به نفت است و ارتباط ایران با اصلی ترین منبع درآمد کشور پس از تحریم ها، قطع شد. آمریکایی ها، همان رفتاری که با سیاه پوستان آمریکایی انجام می دهند در  سطح کلان تر با ایران انجام می دهند. ترامپ در سطح بین المللی با تهدید، همه کشورها را وادار کرده است که از ایران نفت، نخرند. 

او ادامه داد: مجلس باید بتواند با همدلی دولت موانع تولید را بردارد و درآمد برای کشور تولید کند. مسئله ایران را با کشورهای متخاصم حل کند تا تحریم ظالمانه، پایان یابد زیرا استمرارش به کشور اسیب می زند. نظارت مجلس بر دولت متاسفانه نظارت قوی نیست و تحت تاثیر توقعات و انتظارات قوای دیگر و عوامل خارج از مجلس، است. مجلس باید آزاد باشد حتی اگر اشتباه کند. مجلس امکان اعمال نظارت قوی از موضع بالا به بخش های مختلف کشور را ندارد؛ در حالی که قانون اساسی مجلس را در راس امور می داند، باید اجازه دهند مجلس کار خود را انجام دهد و مداخله در مجلس، نداشته باشند. 

مازنی بیان کرد: مجلس در اعمال نظارت به دنبال شواف سیاسی نباشد. همه می دانند که در بحث معیشت، مشکلاتی وجود دارد تکرار این ها مشکلی را حل نمی کند و باید به حل آن کمک شود. این تبلیغات نهایت تا انتخابات 1400 جواب می دهد و اگر دولت بعد همسو با مجلس شود در آن وقت می خواهند، کاسه کوزه ها را بر سرچه کسی بشکنند؟! مجلس نمی تواند طرحی بدهد که بار مالی داشته باشد زیرا شورای نگهبان آن را بر می‌گرداند؛ بارمالی در صورتی قابل قبول است که لایحه باشد یا محل تامین اعتبار آن مشخص باشد. 

عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس دهم در خصوص اقدامات مجلس یازدهم در حوزه فرهنگ بیان کرد: سالی که نکوست از بهارش پیداست. از کمیسیون فرهنگی در مجلس یازدهم استقبال نشد. تعدای از نمایندگانی که در دوره گذشته در کمیسیون فرهنگی عضو بودند و با اصحاب فرهنگ و هنر آشنا بودند، تایید صلاحیت نشدند و تعدادی هم ترجیح دادند به کمیسیون های دیگر بروند. برخی اقایان به کمیسیون کشاورزی یا اصل نود رفتند و معلوم شد، اولویت مجلس یازدهم مسایل فرهنگی نیست. امیدواریم بتوانند با نگاه‌های مختلف در حوزه فرهنگ و هنر، مسیر تعالی فرهنگی کشور را بهبود بخشند.