تا به حال برای شما اتفاق افتاده که به دنبال خرید کالایی باشید، اما امکان خرید آن برایتان فراهم نشود؟ مثلا تا تاریکی هوا مشغولِ کار باشید و تا به خودتان بیایید همه پاساژ ها و فروشگاه ها بسته شده باشند! یا نتوانید محصولی متناسب با بودجه خودتان پیدا کنید! حتی ممکن است از گفتن قیمت پیشنهادیتان به فروشنده خجالت بکشید! اصلا چرا راه دور برویم؟ ممکن است در قرنطینه کرونایی به سر ببرید و حتی خرید از سوپرمارکت هم برایتان تبدیل به یک معضل شده باشد! خلاصه هزار و یک مساله وجود دارد که می تواند از خرید محصول مورد نظرتان به صورت حضوری جلوگیری کند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

طبیعی است که در چنین شرایطی به سراغ خرید اینترنتی می روید.( چه بسا خرید اینترنتی برای بسیاری از افراد گزینه اول است!)

 

خرید اینترنتی، بله یا خیر؟

هنوز هم برخی از افراد، خرید اینترنتی را یک ریسک بزرگ می دانند و در انجام آن تردید دارند! هر چند که خرید و فروش آنلاین هنوز با چالش هایی مواجه بوده و راه درازی پیش روی آن است، اما باید پذیرفت که بازار غیرآنلاین هم با وجود قدمت چندهزارساله خالی از عیب نیست. و در بسیاری موارد نمی تواند جوابگوی نیاز های عظیم انسان امروزی باشد. بنابراین به نظر می رسد در قرن بیست و یکم و عصرِ اینترنت، تجربه کردن این موضوع از انجام ندادن آن بهتر باشد.

موتور جستجوی کالا

 

 

چگونه یک خرید اینترنتی موفق داشته باشیم؟

برای آن که یک خرید آنلاینِ موفق را تجربه کرده و محصول مورد نظرتان را پیدا نمایید، ابتدا باید یک جوینده خوب و ماهر باشید! شاید جستجوی یک کالا در فروشگاه های بی شمارِ اینترنتی و مقایسه کیفیت و قیمتِ آن غیرممکن و طاقت فرسا به نظر بیاید. اما جالب است بدانید سایت هایی وارد میدانِ معاملات اینترنتی شده و جان خریدار را خریده اند!

این سایت ها بستری را برای کاربران فراهم می کنند تا بتوانند انواع محصولات مورد نظر خود را جستجو کنند، مشخصات و قیمت کالا را بررسی نمایند و در صورت تمایل به فروشگاه اینترنتیِ معتبر برای خرید محصول ارجاع داده شوند. به این گونه سایت ها که حکم بازار را در اینترنت دارند، موتور جستجوی کالا می گویند. در سایت های جستجوگر از خرید زیورآلات تا خرید لوازم التحریر و حتی خرید خودرو امکان پذیر است! ساده بگوییم از شیر مرغ تا جان آدمی زاد!

 

موتور جستجوی کالا-خرید اینترنتی

 

چرا باید از موتور های جستجوی کالا کمک بگیریم؟

موتور های جستجوی کالا در واقع شما را از سردرگمی نجات داده و هر چه را که برای یک خرید موفق و رضایت بخش نیاز دارید فراهم می کنند. سه مورد از مهمترین امکاناتی که این موتور های جستجوگر در اختیارتان میگذارند از این قرار است:

1.بررسی دقیق مشخصات

 فرض کنید برای خرید گوشی یا خرید لپتاپ اقدام به جستجو کرده اید. برای شناخت این نوع محصولات باید موارد مختلفی از جمله رم، اندازه صفحه، قدرت باتری، کیفیت تصویر، حافظه و... را بررسی کنید. موتورهای جستجوی کالا در کنار عکس هر محصول مشخصات دقیق آن را برای کاربران به نمایش می گذارند.

2.ارائه لیست قیمت

یکی از امکاناتی که موتورهای جستجوی کالا در اختیار کاربران قرار می دهند ارائه لیست کاملی از قیمت هاست. مثلا ممکن است شما به دنبال خرید هدفون با بودجه محدود باشید. از طریق جستجو در این موتور ها می توانید با برندها و مدل های ارزان تر هدفون آشنا شوید.

3.امکان فیلتر کردن

یکی از جالب ترین شرایطی که در سایت های جستجوی کالا فراهم است، استفاده از فیلترینگ می باشد. مثلا اگر شما به دنبال خرید کفش ورزشی مردانه آبی باشید، در ویترین هیچ فروشگاه و مغازه ای صرفا کفش های آبی رنگ را نخواهید دید! اما موتورهای جستجو این اجازه را به شما می دهند که کالاها را با هر خاصیتی که بخواهید تفکیک کنید و محصولات را از فیلتر رنگ، برند، قیمت، سایز و... بگذرانید.

  1. معرفی فروشگاه های معتبر

یکی از چالش های خرید آنلاین معتبر بودن فروشگاه اینترنتی است. این که محصول به موقع و سالم به دستمان برسد وهمان چیزی که ادعا شده باشد یا خیر، تا حد زیادی به اعتبار فروشگاه بستگی دارد. در برخی از خرید ها نیز مساله اصل یا تقلبی(فیک) بودن جنس به میان می آید. مانند خرید ساعت مچی یا خرید عطر و.... موتورهای جستجوی کالا سعی می کنند فروشگاه های معتبر را جهت خرید محصول به مخاطب معرفی کنند.

 

آیا موتورهای جستجوی کالا صرفا برای خرید اینترنتی استفاده می شوند؟

سایت های جستجوگر کالا با امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می دهند، تنها برای خریدهای اینترنتی مورد استفاده قرار نمی گیرند. بلکه افراد زیادی قبل از اقدام به خرید حضوری و یا صرفا برای کسب اطلاعات از این موتورهای جستجو بهره می برند.

 

تفاوت موتور جستجوی کالاوفور با دیگر موتورهای جستجو

در کالاوفور در صفحه هر محصول فقط مشخصات و قیمت استخراج شده از یک فروشگاه قرار داده می شود ، در واقع به هر محصول فروشگاه اینترنتی، یک صفحه منحصر بفرد در کالاوفور تخصیص داده می شود و نیازی نیست با دیگر فروشگاه های اینترنتی جهت نمایش در لینک دکمه "خرید" رقابت نمایند.به این ترتیب عدالت در بین تمامی فروشگاه ها رعایت می شود و مشتریان با توجه به قیمت و مشخصات استخراج شده از هر فروشگاه، کالای خود را انتخاب می نمایند.

تفاوت استخراج محصولات کالاوفور با دیگر موتورهای جستجوی کالا

در موتور جستجوی کالاوفور، عنوان محصول ،تصویر محصول ، قیمت محصول و مشخصاتی که هر فروشگاه برای محصول خود قرار داده است توسط ربات های کالاوفور استخراج می گردند.علاوه بر این فروشگاه های مختلف در صورت لزوم می توانند درخواست استخراج قسمت های دیگر را هم اعلام نمایند تا بعد از بررسی بخش مربوطه، آن قسمت به صفحه محصولات آنان اضافه گردد.