عرضه داروی رمدسیویر و آزمایش موفقیت‌آمیز تست اولیه واکسن ایرانی کرونا توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره)

داروی رمدسیویر ایرانی به قیمت دولتی توزیع شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رمدسیویر (Remdesivir) که در آغاز با کد دارویی GS-۵۷۳۴ شناخته می‌شد، یک داروی ضد ویروس جدید از خانواده آنالوگ‌های نوکلئوزید است. رمدسیویر را شرکت دارویی گیلیاد جهت درمان بیماری ویروسی ابولا و عفونت‌های ویروس ماربورگ ساخت، اما به‌تدریج مشخص شد که رمدسیویر خاصیت ضد ویروسی علیه سایر ویروس‌های تک‌رشته‌ای RNA نظیر ویروس سین‌سیشیال تنفسی، ویروس خونین، ویروس تب لاسا، ویروس نیپا، ویروس هِـندرا و خانواده کروناویروس‌ها (شامل کروناویروس مرس و سارس) هم دارد.نتایج یک آنالیز بالینی بر روی بیمارانی که رمدسیویر دریافت داشته بودند، امیدوارکننده بود. این مقاله که در ۱۰ آوریل ۲۰۲۰ در ژورنال پزشکی نیوانگلند منتشر شد، نشان داد از میان ۵۳ بیماری که دچار نوع شدید بیماری کرونا بودند، ۳۸ نفر با دریافت رمدسیویر بهتر شدند، ۸ نفر بدتر شدند و ۷ نفر نیز فوت کردند. از میان ۳۰ بیماری که به دستگاه تنفس مصنوعی وصل بودند و این دارو را دریافت داشتند، پزشکان توانستند ۱۷ بیمار را از دستگاه جدا کنند. نرخ مرگ نیز ۱۳٪ کمتر از میزان مرگ در بیماران مشابه در کشور چین (از نظر شدت بیماری) بود که میزان مرگ‌شان بین ۱۷ تا ۷۸ درصد اعلام شده است.

رمدسیویر

تاثیر گذاری داروی رمدسیویر

به تازگی دکتر روزبه پورضیایی با بیان این که مطالعات مختلف در ایران و سایر کشور‌ها در خصوص تاثیرات این دارو بر کنترل ویروس کووید-۱۹ در بیماران صورت گرفته است، اظهارداشت: بر اساس تحقیقات انجام شده، مصرف داروی رمدسیویر میزان مرگ و میر بیماران را به ویژه در موارد حاد، کاهش می‌دهد. همچنین تعدادی از این دارو از سوی سازمان بهداشت جهانی به ایران ارسال شده و مطالعاتی در کشور ما در بیمارستان‌های سینا و مسیح دانشوری روی این دارو در حال انجام است.

رمدسیویر
 سعید نمکی، وزیر بهداشت گفت: دارو‌های «رمدسیویر» و «فابیپراویر» دو دارویی هستند که همکاران بنده تجویز می‌کنند؛ به خصوص داروی رمدسیویر که در اروپا و آمریکا استفاده شده است، اما مردم با یکسری شیاد در این خصوص روبه‌رو هستند. خوشبختانه دیروز به اندازه کافی این دارو را توزیع کرده‌ایم.

توزیع رمدسیویر تولید داخل با قیمت دولتی

رمدسیویر

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از موفقیت‌آمیز بودن آزمایش اولیه "واکسن کرونا" ساخته شده توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) خبرداد و گفت: واکسن ایرانی ساخته شده توسط همکاران دارویی ستاد با موفقیت تست حیوانی خود را پشت سر گذاشته و هم اکنون درحال آماده‌سازی مقدمات تست انسانی پس از تأیید وزارت بهداشت هستیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) صبح امروز در جمع خبرنگاران و درحاشیه مراسم "امضای تفاهمنامه ۱۳۶ میلیارد تومانی تولید آبزیان دریایی" با اعلام این خبر افزود: واکسن ایرانی ساخته شده توسط همکاران دارویی ستاد با موفقیت تست حیوانی خود را پشت سر گذاشته وهم اکنون درحال آماده‌سازی مقدمات تست انسانی پس از تأیید وزارت بهداشت هستیم.

رمدسیویر
وی درخصوص تولید داروی ضدکرونایی Remdesivir توسط ستاد اجرایی نیز گفت: این دارو که به اعتقاد پزشکان برای درمان بیماری کرونا موثر است و بدلیل وجود تحریمها، در بازارسیاه با قیمت ۶۰میلیون تومان به فروش می‌رسید، از این هفته باقیمت بسیار پایین‌تر و نرخ مصوب وزارت بهداشت، تولید و وارد بازار شد.
مخبر افزود: به هر میزانی که وزارت بهداشت اعلام نیاز کند، ازاین دارو تولید و در اختیار بیمارستان‌ها قرار میدهیم.

رمدسیویر