وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه تهدید هواپیمای مسافری توسط جنگنده های آمریکایی حرکتی تروریستی است، گفت: سازمان هواپیمایی کشوری اعتراض خود را بابت این رفتار به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه داده است و به لحاظ حقوقی بحث را تا محکومیت آمریکا ادامه می‌دهیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره تهدید هواپیمای مسافری ایرانی توسط جنگنده های آمریکایی که روز گذشته رخ داد، اظهار داشت: این یک حرکت تروریستی است که از سوی دولت قانون ستیز و ظالم آمریکا انجام شده است این یک تعرض بین المللی محسوب می‌شود و انتظاری غیر از این از دولت قانون ستیز آمریکا وجود ندارد.

وی ادامه داد: هواپیمای مسافری ما در مسیر و کریدور بین المللی تجاری در حال حرکت بوده است و تهدید جنگنده های آمریکایی غیرقانونی و غیر انسانی بوده است.

* موضوعات حقوقی تهدید هواپیمای مسافری را تا محکومت آمریکا ادامه می دهیم 

وزیر راه و شهرسازی گفت: سازمان هواپیمایی کشوری اعتراض خود را بابت این رفتار به سازمان هواپیمایی کشوری ارائه داده است و به لحاظ حقوقی بحث را تا محکومیت آمریکا ادامه می‌دهیم.

* لبنان و سوریه هم به ایکائو شکایت کنند

اسلامی در پاسخ به این سوال که چه زمانی کمیسیون بررسی سانحه توسط سازمان هواپیمایی کشوری سوریه تشکیل می شود؟ گفت: هنوز دقیقا مشخص نیست که این اتفاق در فضای سوریه یا لبنان رخ داده است، اما دولت های لبنان و سوریه باید اعتراض خود را بابت این رفتار غیر انسانی آمریکا به سازمان جهانی هواپیمایی کشوری داشته باشند.

وی تأکید کرد: از سازمان جهانی هواپیمایی نیز انتظار است علیه این اقدام غیرانسانی کشور آمریکا بیانیه دهد.