دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تیرماه پایتخت را ۲۰میلیون و ۹۸۶هزار تومان اعلام کرد.

قیمت مسکن در تهران چند تومان؟/ بررسی رشد قیمت مسکن نسبت به ماه گذشته
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از مهر، دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گزارش بازار مسکن در تیرماه امسال تهران را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تیرماه در پایتخت ۲۰ میلیون و ۹۸۶ هزار و ۱۰۰ تومان بود که نسبت به ماه گذشته (خرداد ۹۹) رشد ۱۰ درصدی و نسبت به ماه مشابه سال گذشته (تیرماه ۹۸) رشد ۵۴.۱ درصد داشته است.

همچنین تعداد مبایعه نامه‌ها در تیرماه امسال در تهران ۱۴ هزار و ۳۳۰ فقره بوده که نسبت به خرداد امسال ۲۹.۷ درصد و نسبت به تیرماه سال گذشته ۱۹۲.۶ درصد رشد داشته است.

گران قیمت ترین منطقه تهران، منطقه یک با متوسط قیمت هر متر ۴۵ میلیون و ۳۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان بود. این در حالی است که ماه گذشته متوسط هر متر مسکن در این منطقه ۴۲ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده بود.

منطقه سه نیز در تیرماه امسال با متوسط هر متر ۳۸ میلیون و ۴۲۴ هزار تومان معادل ۵ میلیون تومان نسبت به ماه گذشته رشد قیمت داشته است.

ارزان‌ترین منطقه پایتخت، منطقه ۱۸ با متوسط متری ۹ میلیون و ۶۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان و پس از آن منطقه ۲۰ با متوسط قیمت ۹ میلیون و ۷۹۸ هزار و ۶۰۰ تومان بوده است.

بیشترین تعداد معاملات در منطقه ۵ با هزار و ۹۳۸ فقره و پس از آن مناطق ۴ و ۲ به ترتیب هزار و ۱۱۹ و هزار و ۷۹ فقره معامله مسکن قرار داشته است.

کمترین تعداد معاملات مسکن به منطقه ۱۹ با ۷۳ فقره بود. این در حالی است که میانگین قیمت در این منطقه (۱۹) ۱۱ میلیون و ۶۷۵ هزار تومان برآورد شده است.

ارزش ریالی معاملات مسکن در تیرماه امسال ۲۵ هزار میلیارد تومان بود. این در حالی است که این شاخص در تیرماه سال گذشته ۵ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان تعیین شده است که رشد ۳۵۸ درصدی ارزش معاملات در تیرماه رقم خورده است. ضمن اینکه در ۴ ماه ابتدایی سال جاری ۶۰ هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان ارزش ریالی کل معاملات مسکن برآورد شده است.