اصلاح طلبان بعد از شکست در انتخابات مجلس هنوز خود را پیدا نکرده اند.

محمد عطریانفر: ما به انتخابات ۱۴۰۰ نمی‌رسیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 فردا:استعفای موسوی لاری و محمدرضا عارف از رأس هرم شورای عالی سیاستگذاری نیز بیش از پیش وضعیت کار تشکیلاتی در این جناح را با ابهام مواجه کرده است. اوضاع آنقدر آشفته است که هر چهره سیاسی اصلاح طلب وقتی تحلیل خود را بیان می کند، چند روزی سوژه رسانه ها می شود و به هفته نکشیده فرد دیگری می آید مدل دیگری را پیشنهاد می دهد.

نمونه بارزش را در گفتگوی حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران با ارگان رسمی این حزب مشاهده کردیم. او بهزاد نبوی را به عنوان گزینه پیشنهادی برای ریاست ساختار تشکیلاتی اصلاح طلبان مطرح کرد، اما جواد امام مدیرعامل بنیاد باران نسبت به این مسئله موضع گرفت و عبدالله نوری را گزینه بهتری برای این جایگاه دانست.

جالب آنکه محمد عطریانفر عضو دیگر حزب کارگزاران در گفتگو با فردا اظهارات مرعشی را دیدگاه شخصی او خواند که حتی در کمیته سیاسی کارگزاران نیز تأیید نشده است چه رسد به شورای مرکزی حزب.

خواص سیاسی بهزاد نبوی را یک چهره رادیکال در جریان اصلاحات می دانند که این روزها تغییر نگرش داده است. البته محمد عطریانفر این نگرش را قبول ندارد. او بهزاد نبوی را فردی تشکیلاتی توصیف می کند که «حاضر است از اعتبار شخصی اش برای پیشبرد نظر جمعی هزینه کند». عطریانفر ابایی از آن ندارد که در این توصیف محاسن بهزاد نبوی برای ریاست تشکیلاتی اصلاح طلبان کنایه ای هم به عارف بزند، از این رو در خلال صحبت های گفت «آقای بهزاد نبوی دقیقا نقطه مقابل شخصیت های خودمحورایست که همواره رای خود را بر دیگران فائق می دانند. علت اینکه امروز ما از برخی بزرگوارانی مثل جناب عارف در مقام پیشتازی اصلاحات به نیکی انطور که مورد انتظار است، یاد نمی کنیم آن است که در بزنگاه هایی که باید از خود هزینه می کردند، به اندازه کافی ادای تکلیف ووفای بعهد نکردند».

همانطور که اشاره شد وقتی نام بهزاد نبوی برای ریاست تشکیلات سیاسی اصلاح طلبان مطرح شد برخی از چهره های اصلاح طلب نیز نام عبداله نوری را برای جایگزینی عارف مطرح کردند. اما محمد عطریانفر با نگاه آنها مخالف است و اعتقاد دارد عبداله نوری درکنار محمد خاتمی و موسوی خوئینی ها بیشتر در حوزه میانداری نیروها و گفتمان سازی اصلاحات می تواند نقش آفرین باشد. حال آنکه بهزاد نبوی از قابلیت سازمان دهی تشکیلاتی برخوردار است و در چنین زمانی مناسب تر ازدیگران به نظر می رسد.

البته برای رونمایی از ساختار تشکیلاتی جدید اصلاح طلبان هیچ چشم اندازی وجود ندارد. بعد از شکست سخت در انتخابات مجلس عارضه بیماری کرونا نیز مزید بر علت شده که نیروهای جریان اصلاحات انگیزه ای برای دور هم جمع شدن نداشته باشند.

محمد عطریانفر ضمن تأیید این مسئله اضافه می کند « تدوین و تشکیل ساختار جدید به انتخابات ریاست جمهوری 1400 نمی رسد.» این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران احتمال می دهد که «در امر انتخابات ریاست جمهوری رهبران موثر اصلاحات، در نشست اضطراری به جمع بندی هایی درباره نحوه حضور، مشارکت وسازوکار انتخاب نامزد برسند و رونمایی از ساختار جدید تشکیلاتی به زمانی بعد از انتخابات 1400 موکول شود».

مشروح مصاحبه سایت فردا با محمد عطریانفر به زودی منتشر می شود.