کارشناسان هیجانی طلا، حداقل از دهه ۱۹۷۰ پیش بینی می کردند که زیاده روی اقتصادی و مالی منجر به فروپاشی مالی جهانی می شود و قیمت طلا به ۵ یا ۱۰ هزار دلار افزایش می یابد.

قیمت طلا به چند هزار دلار می رسد؟ +جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فوربس در گزارشی با اشاره به رکوردشکنی قیمت طلا، نوشته است؛

قیمت طلا به تازگی رکورد تمام وقت قبلی را که ۱۹۲۰ دلار در هر اونس در سال 2011 بود را شکست و به قیمت ۱۹۲۴ دلار رسید.

تقریبا مشخص است که این افزایش قیمت، حداقل برای مدتی ادامه پیدا کند. اما برخی ممکن است افزایش هیجانی قیمت طلا را، کمی اغراق آمیز بدانند. برخی پیش بینی می کنند که هر اونس به ۱۰ هزار دلار افزایش پیدا می کند. حتی اگر این اتفاق بیفتد ، انتظار نداشته باشید که حتی یک روز ادامه داشته باشد.

طلا

خرید طلا به صورت هیجانی ادامه پیدا خواهد کرد؟

براساس گزارشی که اخیرا از طرف شرکت مشاوره کالاهای مستقر در نیویورک منتشر شده است ، این کارشناسان که به صورت هیجانی تصمیم می گیرند قیمت طلا را از ۳ هزار دلار تا ۱۰ هزار دلار پیش بینی می کنند.

این گزارش، اسامی پیشگو (کارشناسان) را نام نمی برد ، اما علاقه به تحقق پیش بینی های آنها که برای سرمایه گذارها خوب باشد زیاد است.

این کارشناسان هیجانی طلا، حداقل از دهه 1970 پیش بینی می کردند که زیاده روی اقتصادی و مالی منجر به فروپاشی مالی جهانی می شود و قیمت طلا به ۵ یا ۱۰ هزار دلار افزایش می یابد . آنها نزدیک به نیم قرن در چشم انداز اقتصادی و پیش بینی قیمت طلا خود اشتباه کرده اند. 

جف کریستین ، شریک مدیریت CPM  گروه ، می گوید: آنچه در یک اتفاق ممکن است رخ دهد این است که طلا قبل از اینکه سریع افت پیدا کند، به ۱۰ هزار دلار در هر اونس برسد.

او از مثال افزایش قیمت طلا به 825 دلار در روز دوشنبه ، 21 ژانویه 1980 استفاده می کند. قیمت در طی آن روز به 850 دلار رسید. این سطح برای ده ها سال دوباره به دست نیامد.

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو

قیمت طلا، نیویورک را در یک دقیقه نابود می کرد اگر...

کریستین می گوید ، یک روز بعد ، سه شنبه 22 ژانویه سال 1980 ، قیمت به 682 دلار کاهش یافت.این یک درصد افت شدید در یک روز است.

خلاصه حرف او این است که بله ما می توانستیم به یک قیمت طلا واقعاً بالا برسیم ، اما احتمالاً در یک دقیقه نیویورک از بین می رفت.

اما چه چیزی را می توان منطقی انتظار داشت؟

اول ، درک این نکته مهم است که وقتی قیمت طلا افزایش پیدا کرد و مجددا شکافی در آن پیدا شد ، می توان انتظار یک قیمت قابل توجه بیشتر را داشت.

جورج میلینگ استنلی ، استراتژیست ارشد طلای مشاوران ایالتی استریت گلوب می گوید: «هر وقت این کار را انجام می دادیم ، قیمت بسیار فراتر از آن بود و آنگاه قیمتی که در آن ثبات پیدا می کرد، بسیار منطقی می شد.»

به عبارت ساده ، پیش از شروع تبدیل شدن قیمت طلا به یک قیمت منطقی، این افزایش فعلی به روشی عادی ادامه خواهد یافت. این مراحل یا سنبله های سوداگرانه غالباً نشانه پایان دور مسابقه است. واقعه 1980 نمونه خوبی از آن بود.

میلینگ-استنلی می گوید قیمت برای اولین بار فراتر از ۲هزار دلار در هر اونس است.

به طور مشابه ، راس نورمن ، مدیرعامل MetalsDaily.com پیش بینی می کند که این قیمت امسال به ۲ هزار و ۸۰ دلار برسد.

نورمن می گوید برای تحقق چنین قیمت هایی جهان باید وضعیت بسیار بدتری نسبت به شرایط فعلی داشته باشد.

او می گوید: «بدیهی است برای کسانی که پیش بینی های شدیدی می کنند ،  دنیایی کاملاً متفاوت از دنیایی که اکنون در آن زندگی می کنیم را تصور می کنند و من الان تحقق آن را نمی بینم.»