سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور زمان دقیق اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ را اعلام کرد.

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری ۹۹ اعلام شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش و آموزش کشور گفت:  آزمون سراسری در روز‌های ۲۹ تا ۳۱ مرداد و اول شهریور ۱۳۹۹ با رقابت بیش از یک میلیون و ۲۴۷ هزار و ۴۴۹ نفر در ۳۹۲ شهر کشور برگزار شد.

نتایج کنکور  سراسری ۱۰ آبان اعلام می‌شود

او در ادامه درباره زمان دقیق اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری، گفت: نتایج پذیرفته شدگان در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ برای ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تا شنبه ۱۰ آبان اعلام می‌شود.  

زرین آمیزی در ادامه درباره آمار انتخاب رشته کنندگان در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ اظهار کرد: در کنکور سراسری ۸۵۸ هزار و ۹۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که با در نظر گرفتن افرادی که علاوه بر گروه اصلی آزمایشی خود در گروه زبان یا هنر نیز شرکت کرده‌اند، تعداد مجازشدگان یک میلیون و ۳۹ هزار و ۵۳ بوده است. از این تعداد ۴۵۹ هزار و ۴۴۱ نفر اقدام به انتخاب رشته کردند.

سخنگوی سازمان سنجش در ادامه بیان کرد: اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های تحصیلی دارای شرایط خاص مثل دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌هایی که دارای مصاحبه علمی بودند، ۱۴ مهر اعلام شد و کارنامه نهایی انتخاب رشته هفته آینده اعلام می‌شود.

او ادامه داد: دلیل تاخیر در اعلام نتیجه کنکور سراسری، تاثیر ویروس کرونا بر فرآیند انجام مصاحبه رشته های دارای شرایط خاص است که باعث شده نتیجه این مصاحبه ها به موقع به سازمان سنجش ارسال نشود.

سخنگوی سازمان سنجش در ادامه درباره پذیرش بدون کنکور نیز گفت:  نتایج نهایی رشته‌های پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ نیز ۲۴ مهر اعلام شد و در مرحله نهایی ۲۲۹ هزار و ۳۳۹ نفر پذیرفته شده اند که از این تعداد ۱۳۳ هزار و ۳۵۵ نفر زن و ۹۵ هزار و ۹۸۴ نفر مرد هستند.

سخنگوی سازمان سنجش افزود: در دوره های روزانه ۲۳ هزار و ۹۲۳ نفر، در دوره های شبانه "نوبت دوم" ۸ هزار و ۶۶۵ نفر  پذیرفته شدند. ظرفیت پذیرش در این دوره‌ها در مجموعه تمام دوره‌های روزانه، شبانه، مجازی، غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور ۳۹۴ هزار و ۲۳۳ نفر است که از این تعداد ۲۲ هزار و ۳۳۳ نفر ظرفیت معادل ۵ درصد به دوره روزانه و ۳۷۱ هزار و ۹۰۰ نفر ظرفیت، به دوره‌های شهریه پرداز اختصاص دارد.

او در ادامه درباره شیوه برگزاری کنکور ۱۴۰۰ نیز گفت: میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ همانند سال ۱۳۹۹ حداکثر ۳۰ درصد با تاثیر مثبت است.

زرین آمیزی از برگزار نشدن کنکور نظام قدیم در کنکور سراسری سال بعد خبر داد و گفت: بر اساس مصوبات بیست و چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو که در تاریخ ۲۲ مهر ۹۹ برگزار شد، برای آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ و بعد از آن، سنجش فقط با یک آزمون و بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶  انجام می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش گفت: کنکور سراسری سال آینده در روزهای پنج‌شنبه ۱۰ تیر و جمعه ۱۱ تیر ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. ثبت‌نام این آزمون از روز یک‌شنبه، ۱۲ بهمن آغاز می‌شود و تا ۱۸ بهمن ادامه دارد.