با توجه به رشد و پیشرفت تکنولوژِی و استفاده از شبکه های اجتماعی در تمام کشورها مسئله برگزار کردن کلاس های آنلاین بسیار باب شده که تا کنون اغلب برای کلاس های کنکور و آکادمی های زبان از این روش استفاده میشد و اما با مزایایی که آموزش های مجازی و کلاس های آنلاین دارد بایستی این روش را در سطح کل سیستم های آموزشی اجرا کرد و یکی از علل رایج شدن این فضا نیز کمبود هزینه آموزش و کاهش دادن هزینه های رفت و آمد و همچنین هزینه های تحصیلی بود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کلاس های آنلاین همانطور که در مقالات قبلی توضیح دادیم کلاس های آموزشی در بستر اینترنت و شبکه است که دبیر با بهره بردن از تکنولوژی های جدید و با استفاده از تکنیک های جدید آموزشی نیز به دانش آموز آموزش آنلاین ارائه می دهد.

معرفی کلاس آنلاین مَدیار

کلاس های آنلاین در حقیقت یک بستر آموزشی است فاقدمحدودیت‌های زمانی و مکانی برای اعضا، و استاد و شاگرد این امکان را دارند که در چنین بستری با استفاده از اینترنت با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند و همچنین در فضای کلاس آنلاین امکان پرسش و پاسخ وجود دارد . مسئله ای که منجر به علاقه مندی موسسات و سیستم آموزشی برای استفاده از این فضا شده است این است که امکان حضور افراد در سرتاسر کشور در این کلاس ها وجود دارد و افراد از هر جای کشور میتوانند در چنین کلاس هایی حضور یابند و از آموزش های آنلاین بهره ببرند.

کلاس آنلاین

https://madyar.org/Page/online-class

 

کلاس‌های آنلاین به دو نوع تفکیک میگردند. کلاس‌های آنلاینی که بدون مدرس صورت میگیرد و ویدئو محور است و نیز کلاس هایی که با حضور مدرس برگزار میگردند. در کلاس‌ آنلاین ویدئو محور هیچگونه نظارتی از سوی مدرس موجود نیست و دانش آموز تنها با استفاده از منابع آموزشی از قبل آماده شده و بدون نظارت مربی نیز مطالعه می نماید در کلاس آنلاین ویدئو محور یک ویدئو آموزشی به دانشجو تحویل داده شده تا آن را تماشا نماید و در انتها امکان دارد برایش یک آزمون آنلاین هم تعریف شده باشد.

3689

در آموزش مجازی و کلاس‌ آنلاین ، محتواهای دوره‌های آموزشی با استفاده از تصاویر، انتقال صدا و تکست ارائه گشته که با یک ارتباط دو طرفه میان استاد و شاگردان کیفیت را در یادگیری و  همچنین دوره ی آموزشی به بالاترین سطح خود رسانده و آموزش‌های آنلاین و آموزش‌هایی بر اساس فناوری ، با تغییرات عمده ای که در مفاهیم کلاس‌های فیزیکی ایجاد نموده اند،محدودیت‌ها را از بین برده اند. در حال حاضر با در نظر گرفتن رشد تکنولوژی میبینیم که شخص در هر زمان که بخواهد و در هر جایی که باشد میتواند به آموزشی که نیاز دارد  دسترسی داشته باشد.

 نرم افزار مدیریت مدارس

داشتن نرم افزار مدارس مدیار نه تنها باعث می شود که یک مدرسه کاملا هوشمند داشته باشید ، بلکه باعث می شود کلاس های آنلاین را از طریق همین نرم افزار و بدون نیاز به ارسال لینک ورود به دانش آموزان برگزار کنید.

669

لازمه هوشمندسازی مدارس

هوشمندسازی مدارس یکی از اصلی ترین و اساسی ترین موضوعاتی می باشد که مدارس و آموزشگاه ها امروزه باید به آن بپردازند. در دنیایی که نیاز اساسی آموزشی ، آموزش آنلاین می باشد، تمامی آموزشگاه ها و مدارس باید از وسایل و نرم افزار های هوشمندسازی مدارس کمک بگیرند.