فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: حدود ۱۷۰ شهر ایران در وضعیت قرمز قرار دارند و اکثر شهرهای کشور فاقد مصونیت کرونا هستند.

کدام شهرهای کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علی رضا زالی افزود: خطری که در طول هفته های آینده دچار مشکل می کند، تعطیلی چند روز آینده است و اگر با سفرهای بین استانی روبرو شویم، به احتمال زیاد شاهد افزایش بیماری در هفته های آتی خواهیم بود.

زالی ادامه داد: نگرانی هایی در مورد تجمعات آتی وجود دارد و  باید مراقبت کنیم این تجمعات به کانون های ابتلا تبدیل نشود.

وی به برگزاری آزمون ها در هفته آتی اشاره کرد و گفت: باتوجه به برگزاری آزمون هایی که در هفته آینده خواهد بود، ممکن مقداری سیمای بیماری کرونا در استان تهران دستخوش تغییرات شود.

زالی ادامه داد: پیش پیش بینی می شود در هفته آینده سیر ملایم تری از بیماری کرونا را شاهد باشیم.

محدودیت های تهران  تمدید شود

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه تهران کماکان در وضعیت قرمز بیماری قرار دارد، درخواست ما و استانداری تهران تمدید تمامی محدودیت ها اعمال شده در تهران برای هفته آتی است.

زالی اظهار داشت: این درخواست امروز در کمیته امنیتی انتطامی ستاد کرونا مطرح شد و امید است در ستاد ملی کرونا مورد تایید قرار گیرد.  

وی ادامه داد: قرار شد کارگروه مشترکی بین شهرداری و ستاد کرونای تهران شکل و آثار تعلیق طرح ترافیک از مبادی همه گیر شناسی را بررسی کند.

زالی بیان داشت: هدف ما کاهش سفرهای دورن شهری و استفاده کمتر از ناوگان حمل و نقل عمومی است که اگر محقق نشود، ممکن است تصمیم متفاوت تری در مورد تعلیق طرح ترافیک تهران اتخاذ شود.