ایرنا/ بهرام قاسمی سفیر ایران در فرانسه در رشته توئیتی با تاکید براین که تردیدی نیست که اروپای علاقةمند به جهان چند صدایی باید برای تحقق این هدف متعالی بشری، وظایف و تعهدات بیشتری گفت: اینستکس می توانست و باید مرکزیتی برای مقابله با یکه تازی‌های نامشروع آمریکا باشد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا از بخش رسانه‌ای سفارت ایران در پاریس، قاسمی در این رشته توئیت متعاقب گفت وگوی تلفنی روز چهارشنبه بین روسای جمهوری ایران و فرانسه افزود: تماس و گفت وگوهای مکرون و روحانی رییسان جمهوری دو کشور مهم و تاثیرگذار در دو نقطه از جغرافیای جهان با اشتراک‌های بسیار در حوزه تاریخ، تمدن و فرهنگ و سابقه دیرینه روابط چند صد ساله ، گام و نقطه آغازینی برای ورود به دوره هایی از همکاری و همراهی در جهت درک و فهم بیشتر میان دو دولت و تلاش ثمربخش در جهت صلح، ثبات و امنیت جهانی و برخی مشکلات منطقه ای محسوب می شود.

او ادامه داد: بی شک یکی از موضوعات بسیار مهم، رایزنی دو رییس جمهوری پیرامون آخرین تحولات جهان که هر دو کشور طی دهه های گذشته نیز در همراهی و همکاری های نقش موثری در جلوگیری از افزایش تنش ها و ثبات بخشی داشته اند، بوده است.

سفیر ایران افزود: در تماس و گفت وگوها همواره به صراحت دیدگاه‌ها، برداشت‌ها و ارزیابی و تحلیل طرفین مطرح و در عین آگاهی و آشنایی مستقیم و بدون هرگونه واسطه ای، نقاط اشتراک و افتراق معلوم و راهی برای تقویت نگاه های مشترک در حد امکان آغاز می شود.

قاسمی گفت: فرانسه می تواند بیش از همیشه نه تنها در صحنه جهانی و اروپایی که در رابطه با ایران از جایگاه والاتری در حوزه درک، فهم و همکاری‌های دوستانه برخوردار باشد.

وی تصریح کرد: تجربه و تاریخ به ما بخوبی آموخته است که برترین و ایده آل ترین روش برای تامین منافع مشترک و توسعه همکاری‌ها در هر حوزه ای، گفتگو و تبادل نظر میان مقامات عالیرتبه بخصوص در شرایط خطیر و حساس می باشد. راهی که پرزیدنت روحانی و پرزیدنت ماکرون بدان واقف و آن را بخوبی پی می گیرند.

قاسمی افزود: یکجانبه گرایی آمریکا و تلاش ترامپ بعد از خروج غیرقانونی از برجام ، برای تخریب و نابودی کامل موفق ترین تفاهم قرن بیست و یکم در عرصه جهانی ، موضوع مهمی است که باید طرف های اروپایی بدان توجه کنند و این موضوع بی شک از مباحث گفت و گوی دو طرف بوده است.