ممنوعیت برپایی ایستگاه‌های صلواتی در محرم

عزاداری محرم و صفر بدون پذیرایی؛ممنوعیت ایستگاه‌های صلواتی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس مرکز بهداشت کاشان گفت: تبلیغات هیأت‌ها برای حضور مهمانان و عزاداران ممنوع است و ورودی همه هیأت‌ها باید پرده الزام ماسک و رعایت فاصله وجود داشته باشد.

مسعود دهقان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان، با بیان اینکه برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر باید در فضای باز و بدون پذیرایی صورت بگیرد، اظهار کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و عدم پذیرایی در حین مراسم شرطی است که طبق پروتکل ستاد ملی کرونا باید رعایت شود.

رئیس مرکز بهداشت کاشان، با اشاره به اینکه موکب‌ها، چادرها و ایستگاه‌های صلواتی تحت هیچ شرایطی برپا نخواهند بود، گفت: در برگزاری مراسمات محرم و صفر می‌توانیم از فضاهای باز در اداره ورزش و‌ جوانان و مدارس با هماهنگی و مدیرت سازمان تبلیغات اسلامی و فرمانداری استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه قدردان مردم متدین، شهیدپرور و ولایت مدار کاشان هستیم، افزود: در حال حاضر نیازمند دلسوزی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ماه محرم هستیم.

دهقانی تصریح کرد: شرایط به گونه‌ایست که باید  شهرداری، نیروی انتظامی، آموزش پرورش، اداره ارشاد اسلامی، بسیج سازندگی، دادستانی، مدیریت سازمان تبلیغات شهرستان و آحاد جامعه و هیأت‌ها به گونه‌ای برنامه داشته باشیم تا پیک بیماری را مجدداً تجربه نکنیم.

رئیس مرکز بهداشت کاشان، با بیان اینکه سفره‌خانه‌ها و چایخانه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با ظرفیت ۵۰ درصد در شهرهای سفید و زرد بدون قلیان دخانیات می‌توانند فعالیت کنند، افزود: در شهرهای قرمز این محدودیت‌ها بیشتر و رعایت پروتکل‌ها تشدید یافته‌تر است و عملاً رستوران‌ها باید به‌ صورت بیرون بر خدمات ارائه کنند.

وی بابیان اینکه، تبلیغات هیأت‌ها برای حضور مهمانان و عزاداران ممنوع است، تصریح کرد: ورودی همه هیأت‌ها باید پرده الزام ماسک و رعایت فاصله وجود داشته باشد.

دهقان با اشاره به اینکه وضعیت کاشان همچنان قرمز است و ممکن است تا اواخر آذر و دی‌ماه شرایطمان به‌ صورت قرمز و ندرتاً نارنجی و زرد باشد، اذعان داشت: مدت طولانی است قرمز هستیم و مدت طولانی هم قرمز خواهیم بود اما مهم‌تر از آن این است که سرعت انتشار بیماری افزایش پیدا کرده است.

رئیس مرکز بهداشت کاشان گفت: قرار نیست به خاطر بیماری دست روی دست بگذاریم و فعالیت اقتصادی، فرهنگی و عزاداری نداشته باشیم همه این موارد با رعایت پروتکل بهداشتی انجام شود.

وی با بیان اینکه، همه ما عزادار سالار شهیدان هستیم، افزود: هیچ‌کدام از کادر درمان و ‌بهداشت قصد کوچک‌ترین بی‌احترامی به عزاداران امام حسین را نداریم می‌خواهیم هر خانه یک حسینیه باشد و عزاداری‌هایمان باشکوه‌تر برگزار شود اما با توجه به شرایط بیماری از اجتماع پرهیز کنیم.