وزیر اسبق امور خارجه توافق شیوخ امارات با رژیم صهیونیستی را تلاشی مذبوحانه برای سر پوش گذاشتن بر ناکامی‌های آن رژیم و شکست مفتضحانه معامله قرن خواند و خطاب به اماراتی‌ها گفت: اقدام شما خیانتی آشکار به آرمان فلسطین است.

متکی خطاب به مقامات امارات: اقدام شما خیانتی آشکار به آرمان فلسطین است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

منوچهر متکی وزیر پیشین امور خارجه و دبیرکل کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند در واکنش به توافق اخیر امارات عربی متحده و رژیم صهیونیستی، گفت: توافق ننگین شیوخ امارات با رژیم صهیونیستی را قویا محکوم می‌کنیم.

منوچهر متکی وزیر امور خارجه پیشین کشورمان آشکارسازی روابط سران دولت امارات بارژیم غیرمشروع و غاصب صهیونیستی در سالگرد جنگ ۳۳ روزه را تلاشی مذبوحانه برای سرپوش گذاری

بر ناکامی های آن رژیم و شکست مفتضحانه طرح معامله قرن ترامپ ارزیابی کرد.

دبیرکل کانون اسلامی فارغ التحصیلان شبه قاره هند اجازه تلویحی چند سال پیش امارات به تیم ترور اسرائیل با پاسپورت کشور غربی برای به شهادت رساندن فرمانده فلسطین در دبی را نشانه هایی از همکاری پشت پرده دولت امارات با جلادان صهیونیست معرفی کرد و افزود: این اقدام خنجری از پشت بر پیکر مجروح ملت فلسطین، امت عربی و جهان اسلام است و در خاطره‌ها خواهد ماند.

وزیر پیشین امور خارجه کشورمان خطاب به دولتمردان اماراتی عنوان کرد: مقاومت فلسطین با بی اعتنایی به اعلامیه بالفور انگلیس و ایستادگی ۷۴ ساله در برابر جنایات و وحشیگری‌های این رژیم در صبراها و شتیلاها دیروز در غزه قهرمان و در جنگ ۲۲ روزه تجاوز دژخیمان این رژیم را در هم شکست.

وی افزود: این سرنوشت محتوم آنان فردا در کرانه باختری و در آینده‌ای نه چندان دور در کل سرزمین‌های اشغالی است.

متکی بیان کرد: اقدام شما خیانتی آشکار به آرمان فلسطین نزد ملت‌های منطقه و آزادگان جهان و قویا محکوم است. «ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست، عرض خود می‌بری و زحمت ما می داری»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا پنجشنبه ۲۳ مرداد ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند.

در نتیجه این گشایش دیپلماتیک و بنا به درخواست رئیس‌جمهور ترامپ و با حمایت امارات متحده عربی، اسرائیل اعلام حاکمیت بر مناطق اعلام‌شده در "چشم‌انداز صلح" رئیس‌جمهور ترامپ را تعلیق کرده و تلاش‌های خودش را بر توسعه روابط با سایر کشورها در جهان عرب و اسلام متمرکز خواهد کرد.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، در پی اعلام توافق بین رژیم صهیونیستی و امارات برای عادی‌سازی روابط، سفیر خود را از امارات فراخواند.

اقدام امارات متحده عربی در توافق با رژیم اشغالگر قدس بر سر عادی‌سازی روابط، به رغم استقبال محور سعودی- آمریکایی، واکنش تند و شدید گروه‌های فلسطینی را در پی داشت.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد (جمعه) ۲۴ مرداد ماه با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت شدید برقراری روابط دیپلماتیک بین امارات عربی متحده و رژیم صهیونیستی، این اقدام را یک حماقت راهبردی از سوی ابوظبی و تل آویو دانست که بدون تردید حاصل آن تقویت محور مقاومت در منطقه خواهد بود.