عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: اصلاح‌طلبان همچنین در نقد نظام تقصیرات را گردن کسانی می‌اندازند که عامل مشکلات نیستند و نوعی فرافکنی را در نقد خودشان و نظام به کار می‌برند.

حمله عضو جبهه پایداری به اصلاح‌طلبان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجّت‌الاسلام قاسم روانبخش، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به تحرکات سیاسی اصلاح‌طلبان در حدفاصل انتخابات مجلس یازدهم و ریاست‌جمهوری سیزدهم، گفت: مشکل مدعیان اصلاحات که این روزها در اظهارات و مصاحبه‌هایشان گاهی به نقد درون و گاهی به نقد نظام می‌پردازند، عدم توجه به واقعیت‌هاست.

اصلاح‌طلبان در نقد خود و نظام، واقع‌بینی ندارند

وی ادامه داد: اصلاح‌طلبان سعی می‌کنند در مباحث داخلی به بحث‌هایی بپردازند که اصلی نیست. همچنین در نقد نظام تقصیرات را گردن کسانی بیاندازند که عامل مشکلات نیستند و در واقع نوعی فرافکنی را در نقد خودشان و نظام به کار می‌برند.

روانبخش افزود: اصلاح‌طلبان در بحث‌های داخلی و جریانی خودشان مباحثی از این قبیل که «ما اشتباه کردیم از آقای روحانی حمایت کردیم» را مطرح می‌کنند. البته برخی هم می‌گویند «چاره‌ای نداشتیم و گزینه بهتری نبود». به اعتقاد اصلاح‌طلبان اینکه آن‌ها امروز دچار خلاء اعتبار و مشروعیت شده‌اند به خاطر اشتباه سیاسی در حمایت از روحانی بوده است، چرا که به زعم آن‌ها روحانی فرد ضعیفی بوده است. همچنین می‌گویند چون آقای روحانی در دولت خودش کم از نیروهای اصلاح‌طلب استفاده کرده و مشی اصلاح‌طلبی را به‌کار نگرفته، موفق نبوده است. مثلاً‌ ما می‌خواستیم حصر شکسته شود و این اتفاق رخ نداده و اگر روحانی این کار را می‌کرد ما خیلی پیشرفت می‌کردیم.

مشکل اصلی اصلاح‌طلبان به مبانی برمی‌گردد

دبیر سیاسی هفته نامه پرتو با بیان اینکه مشکل اصلی اصلاح‌طلبان به مبانی آن‌ها برمی‌گردد و این جریان سیاسی باید مبانی‌شان را اصلاح کنند، ادامه داد: اصلاح‌طلبان در مبانی دینی دچار مشکل‌اند، چرا که غالباً حاکمیت اسلام را قبول ندارند و می‌گویند دوران حاکمیت دین گذشته و بیشتر به لیبرالیزم و اومانیزم میل دارند.

مشکل اصلی اصلاح‌طلبان تفکر دگرباوری است

روانبخش افزود: مشکل دیگر اصلاح‌طلبان این است که راه حل کشور را در برون از مرزها می‌بینند و تعریف‌شان را از خارج، فقط غرب می‌دانند، یعنی آمریکا و اروپا. در کتاب‌های مختلف‌شان این‌ها را می‌گویند. مثل کتاب سریع‌القلم که تقریض آقای روحانی را در دوران مسئولیتش در مجمع تشخیص مصلحت دارد. این‌ها تنها راه پیشرفت را از گذرگاه غرب می‌بینند و کشورهای شرق مثل چین و روسیه را اصلاً قبول ندارند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه اصلاح‌طلبان به‌جای خودباوری، دگرباوری دارند، تصریح کرد: این مبنای غلط باعث شده که در هفت سال اخیر کشور را دچار بحران اقتصادی کنند. همه تخم مرغ ها را در سبد آمریکا و اروپا گذاشتند و توان داخلی را نادیده گرفتند. نتیجه اینکه ترامپ روی کار آمد و به همه تخم مرغ‌ها لگد زد و آن‌ها را شکست.

اصلاح‌طلبان به پیروزی «بایدن» امید بسته‌اند

روانبخش افزود: اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان الان هم باز امیدوارند که در آبان‌ماه، «جو بایدن» رئیس‌جمهور شود و به برجام برگردد تا شاید اتفاقی رخ دهد. در حالی که عمده ترین تحریم‌ها در دولت دموکرات علیه ما صورت گرفته و این باز اندیشه غلطی است.

وی با اشاره به معطل‌کردن چینی‌ها از سوی دولت از سال ۹۴ تا کنون گفت: چینی‌ها را معطل کردند به این امید که شاید از سوی غرب اتفاقی بیفتد. الان هم بحث قرارداد با چینی‌ها جدی شد آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها پیغام می‌دهند که بیایید خودمان فکری بکنیم و با چین قرارداد نبندید.

در داخل هم با تبلیغات رسانه‌ای القا می‌کنند که قرارداد با چین یعنی فروش کشور و مسائلی از این قبیل. این در حالی است که نسبت به برجامی که زیرساخت‌های هسته ای را نابود کرد، در فضای رسانه‌ای چیزی گفته نمی‌شد، امّا نسبت به قراردادی که هنوز بسته نشده طوری القا می‌کنند که انگار کشور را فروخته‌ایم!

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری ادامه داد: در داخل هم با تبلیغات رسانه‌ای القا می‌کنند که قرارداد با چین یعنی فروش کشور و مسائلی از این قبیل. این در حالی است که نسبت به برجامی که زیرساخت‌های هسته ای را نابود کرد، در فضای رسانه‌ای چیزی گفته نمی‌شد، امّا نسبت به قراردادی که هنوز بسته نشده طوری القا می‌کنند که انگار کشور را فروخته‌ایم!

روانبخش تصریح کرد: نگاه به غرب وضعیت اقتصادی را به جایی رسانده که دلار ۲۵ هزار تومانی و سکه ۱۱ میلیون تومانی را شاهد هستیم. همچنین وضعیت بدون ثبا ت و مشکلات عدیده‌ای که هر روز مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان باید نگاه‌شان را اصلاح کنند،‌ اظهار داشت: اگر آن‌ها نگاهشان را اصلاح کنند، خواهند دید با نگاهِ همان سپاه و ارتشی که خودباورانه پیشرفته‌ترین موشک‌ها، ماهواره و پهپادها را ساخته اند و باعث شده‌اند تا در برخی زمینه‌ها تنه به کشورهای رده اول دنیا بزنیم، در عرصه‌های دیگر مثل صنعت خودرو هم توان این را داریم که مشکلات را حل کنیم. 

منظورشان از کمبود اختیارات، به‌دست آوردن فرماندهی کل قواست

روانبخش ادامه داد: اصلاح‌طلبان درباره رابطه خود با نظام نیز می‌گویند ما قدرت نداریم. این موضوع، هم در دولت آقای خاتمی مطرح شد هم در دولت روحانی. این در حالی است که همه دولت‌هایی که سر کار آمده‌اند با همین قدرت آمده اند. کسی که رئیس‌جمهور می‌شود بر اساس همین قدرت می‌آید. تقریباً می‌شود گفت که عمده کشور دست رئیس‌جمهور است. البته این‌ جریان سیاسی امید دارد فرماندهی کل قوا را هم به‌دست بگیرند، ولی تجربه نشان داده بنی‌صدر که فرماندهی کل قوا را از سوی حضرت امام گرفته بود، چیزی جز خیانت مرتکب نشد و به سمت غربی‌ها رفت.

وی با بیان اینکه برخی اصلاح‌طلبان به دنبال این هستند که ولی‌فقیه که در مقابل  تفکرات غرب‌گرایانه‌‌شان می‌ایستد، نباشد، گفت: اگر منظور آن‌ها از کمبود اختیار، قدرت اجرایی است که همه قدرت اجرایی دست رئیس‌جمهور است. رئیس‌جمهور می‌تواند از معاون اول تا تمام اعضای کابینه را تغییر دهد و افراد جدیدی را بیاورد. مجالس هم غالباً ‌با دولت‌ها هماهنگ هستند، حتی مجلس جدید هم که روحیه انقلابی دارد بنای درگیری در سال آخر را با دولت ندارد. 

لاریجانی و روحانی از اختیارات گسترده‌شان برای مردم استفاده نکردند

فعال سیاسی با بیان اینکه ولی فقیه همواره کمک‌کار دولت‌ها و مجالس بوده و اختیاراتی که می‌خواسته‌اند به آن‌ها داده شده، گفت: رهبر انقلاب در سه سال اخیر و در شرایط تحریمی سنگین، بالاترین اختیار را به سران قوا داده‌اند و گفته‌اند اگر قانونی را هم می‌خواهید تصویب یا لغو کنید، انجام دهید. منتها متأسفانه مجلس قبل که آقای لاریجانی در رأس آن بود هماهنگ با روحانی عمل می‌کرد و از این فرصت برای کشور استفاده نکرد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه اصلاح‌طلبان اگر برگردند و واقع‌بیانانه مطالعه کنند که چرا به چنین روزی افتاده‌اند، شاید مشکلات‌شان بهتر حل شود، افزود: اگر چنین رویکردی از سوی اصلاح‌طلبان اتخاذ شود، شاید آن‌ها تا حدودی بتوانند پایگاه از دست رفته‌شان را برگردانند، ولی اگر بخواهند پنبه را در گوش خود فرو کنند و به فرافکنی روی بیاورند، در باتلاقی که در آن قرار دارند، بیشتر فرو خواهند رفت و طولی نخواهد کشید که دیگر اثری از این جریان فکری در کشور باقی نمی‌ماند.