یک مقام ارشد دولت امارات مدعی شد توافق این کشور با رژیم صهیونیستی برای تشکیل گروه علیه ایران نیست.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«انور قرقاش»، وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه گفته توافق کشورش با رژیم صهیونیستی برای «تشکیل گروه علیه ایران» نبوده است.
قرقاش در مصاحبه با بلومبرگ گفته تفاهم با اسرائیل به مسئله ایران مربوط نمی‌شود. او گفت: «این مسئله به امارات، اسرائیل و ایالات متحده مربوط می‌شود و به هیچ عنوان هدف آن تشکیل نوعی گروه علیه ایران نیست.»
مقام اماراتی در ادامه گفت: «ما رابطه بسیار پیچیده‌ای با ایران داریم. ایران، همسایه ما است ولی همزمان، اختلافاتی درباره سیاست‌های منطقه‌ای ایران داریم.»

 واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو در بیانیه‌ای مشترک روز پنجشنبه (۲۳ مرداد/ ۱۳ اوت) اعلام کردند به توافقی برای عادی‌سازی روابط میان امارات و اسرائیل دست پیدا کرده‌اند.

در متن بیانیه مشترک برای اعلام این توافق آمده است: «در نتیجه این گشایش دیپلماتیک و بنا به درخواست رئیس‌جمهور ترامپ و با حمایت امارات متحده عربی، اسرائیل اعلام حاکمیت بر مناطق اعلام‌شده در "چشم‌انداز صلح" رئیس‌جمهور ترامپ را تعلیق کرده و تلاش‌های خودش را بر توسعه روابط با سایر کشورها در جهان عرب و اسلام متمرکز خواهد کرد».

در همین ارتباط، منابع صهیونیستی گزارش دادند که هیأتی به ریاست یک مقام بلندپایه این رژیم هفته آینده در راستای رایزنی درباره طرح صلح با امارات راهی ابوظبی می‌شود.

این اقدام امارات با محکومیت بسیاری از کشورهای اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی همراه شد.