: این زرنگی درآوردن است اگر بگویم که بخاطر اهدافی که داریم عضو توافق هسته‌ای هستیم اما برای چیزهایی که نمی‌خواهیم عضو آن نیستیم. این دلیل به تنهایی کافی است که نتوان روند بازگشت تحریم‌ها را فعال کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در مقاله‌ای با بیان اینکه این خیلی زرنگ بازی است که ما بگوییم برای هدفی که ما می‌خواهیم به عنوان عضوی از توافق به شمار می‌آییم اما برای چیزهای دیگر،‌ ما عضو آن نیستیم و این به تنهایی دلیل کافی است که نتوان روند بازگشت تحریم‌ها را کلید زد، هشدار داد: توسل به مکانیسم ماشه علیه ایران ارزش ریسک کردن ندارد و حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل را تضعیف می‌کند.

جان بولتون یکشنبه در مقاله‌ای در روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: دولت آمریکا تهدید کرده که اگر تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شکست بخورد مکانیسم ماشه را فعال کرده و همه تحریم‌های تعلیق شده را باز می‌گرداند.

وی با اشاره به اینکه دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا قصد دارد با استناد به پاراگراف ۱۱ قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، تحریم‌ها را علیه ایران بازگرداند، افزود: حامیان توافق استدلال می‌کنند از آنجایی که واشنگتن از این توافق خارج شده، در جایگاهی نیست که مفاد آن را فعال کند. آنان حق دارند.بولتون در ادامه نوشت: این زرنگی درآوردن است اگر بگویم که بخاطر اهدافی که داریم عضو توافق هسته‌ای هستیم اما برای چیزهایی که نمی‌خواهیم عضو آن نیستیم. این دلیل به تنهایی کافی است که نتوان روند بازگشت تحریم‌ها را فعال کرد.