یک تحلیلگر سیاسی اصولگرا، گفت: در این کشور هیچ فرد عاقلی که واقعاً تصمیم داشته باشد در ۱۴۰۰ کاندیدا شود از هم اکنون خود را مطرح نمی‌کند چرا که آماج حملات خواهد شد و به نوعی او را زیر فشار هجمه‌ها له خواهند کرد، بنابراین هر فردی اعلام حضور خود را تا آخرین ساعاتی که ثبت نام از کاندیداها در وزارت کشور در حال انجام است به تاخیر می‌اندازد تا هرچه بیشتر خود را از این هجمه‌ها در امان نگه‌دارد.

هیچ کاندیدای عاقلی از هم‌اکنون خود را مطرح نمی‌کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ناصر ایمانی تحلیل‌گر سیاسی اصولگرا در خصوص انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و کاندیداهای مختلفی که اسامی آن‌ها مطرح می‌شود، گفت: همه حرف‌هایی که تاکنون در خصوص انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ مطرح می‌شود، بیهوده است و هیچ حرف واقعی‌ وجود ندارد.

وی ادامه داد: تا این لحظه تمام مواردی که مطرح می‌شود، گمانه‌زنی رسانه‌ها و افراد است، اکنون هیچ کاندیدای واقعی در هیچ کدام از دو جریان وجود ندارد و نمی‌تواند هم وجود داشته باشد، بنابراین همه این موارد و گزینه‌هایی که مطرح می‌شود یک بازی تبلیغاتی است. به عبارت دیگر این موضوعات و مباحث، پیش‌بینی افراد و اظهارنظر شخصی است و به همین میزان هم اعتبار دارد، لذا نمی‌شود روی آن چندان حساب کرد.

ایمانی در ادامه درخصوص ضعف‌های تصمیم‌گیری در جریان اصولگرایی، بیان داشت: در جریان اصولگرایی هم تاکنون هیچ کاندیدایی به صورت جدی مطرح نیست، چراکه هیچ مرکزی در جریان اصولگرا وجود ندارد که بخواهد تدبیر کند و درخصوص این موضوع که چه برنامه‌ای برای انتخابات ۱۴۰۰ دارد یا نیاز است که داشته باشند، بحث و بررسی انجام دهد، چه برسد به اینکه بخواهند به کاندیداها برسند. در واقع اصلا چنین نشست‌هایی در هیچ کدام از دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب وجود ندارد و یا به‌عبارت دیگر بهتر است بگوییم هنوز پرونده انتخابات ۱۴۰۰ برای هیچکدام از جناح‌های سیاسی کشور باز نشده است.

وی ادامه داد: علت این مساله هم چندان به کرونا ارتباط ندارد، یکی از علت‌های مهم این است که جریان‌های سیاسی ما تنبل هستند، دوم اینکه اساساً در کشور ما برنامه داشتن چندان در اولویت نیست، به این معنا که اگر قرار بود جناح‌ها کاندیدای خود را براساس برنامه‌ها و نیازهای روز انتخاب کنند، می‌بایست از الان احزاب و گروه‌های درونی آن‌ها دور هم جمع می‌شدند و ویژگی‌ها و لازمه‌های دولت منتخب در ۱۴۰۰ را تدوین می‌کردند، سپس بر اساس آن برنامه یک سری کاندیداهای مشخصی که کاراکتر و کارنامه متناسب با آن برنامه را دارند  شناسایی می‌کردند، بعد از این که افراد و مصدا‌ق‌ها مشخص شدند سپس باید بررسی می‌کردند که از میان مصادیق متناسب با آن برنامه کدام فرد یا افراد این آمادگی را دارند و یا می‌پذیرند که کاندیدا شوند، اما در کشور ما اساسا چنین اتفاقاتی رخ نمی‌دهد.

این تحلیلگر اصولگرا در ادامه به انفعال جناح‌های سیاسی کشور اشاره کرد و ابراز داشت: به طور معمول در کشور ما جناح‌ها به صورت منفعل عمل کرده و تا روزهای پایانی منتظر می‌مانند که ببینند چه کسانی می‌خواهند کاندیدا شوند و با آن‌هایی که قصد کاندیداتوری دارند برای حمایت و همکاری وارد رایزنی شده و بعد مثلا به دو گزینه نهایی برسند و از یکی بخواهند که به نفع دیگری کنار برود که معمولا کسی هم کنار نمی‌رود.

وی افزود: یکی دیگر از عوامل انفعال کنونی جریان‌های سیاسی این است که اکنون دچار رخوت هستند و فضای سیاسی کشور هم در شرایط فعلی یک فضای دلمرده است و از آنجا که تحولات براساس برنامه نیست و نیازی هم به تدبیر و برنامه‌ریزی احساس نمی‌شود، طبیعتا لزومی هم نمی‌‌بینند که از هم‌اکنون وارد فعالیت جدی شوند، پس منتظر می‌مانند و طبق معمول در آخرین روزها و آخرین ساعت‌ها به امر انتخابات وارد می‌شوند.

ایمانی با بیان اینکه هیچ فرد عاقلی از هم‌اکنون کاندیداتوری خود را برای انتخابات ۱۴۰۰ اعلام نمی‌کند، تصریح کرد: بعد از این نقاط ضعفی که جناح‌های سیاسی دارند، به رفتار کاندیداها می‌رسیم، اگر از زاویه نگاه کاندیداها هم به مساله نگاه کنیم، در این کشور هیچ فرد عاقلی که واقعاً تصمیم داشته باشد در ۱۴۰۰ کاندیدا شود از هم اکنون خود را مطرح نمی‌کند چرا که آماج حملات خواهد شد و به نوعی او را زیر فشار هجمه‌ها له خواهند کرد، بنابراین هر فردی اعلام حضور خود را تا آخرین ساعاتی که ثبت نام از کاندیداها در وزارت کشور در حال انجام است به تاخیر می‌اندازد تا هرچه بیشتر خود را از این هجمه‌ها در امان نگه‌دارد. علت این مساله هم این است که امروز در کشور ما حتی یک نفر هم وجود ندارد که اگر از هم‌اکنون اعلام کاندیداتوری کند هیچکدام از رسانه‌ها و فضای مجازی و افکار عمومی او را آماج حملات قرار ندهند.