اصلاح طلبان به گونه ای صحبت می کنند که گویی سالیان طولانی است که به هیچ عنوان مذاکره و توافقی با آمریکا نداشتیم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«بهمن آرمان» کارشناس اقتصادی حامی دولت و معاون سابق بورس در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «عوامل خارجی روی اقتصاد ایران تاثیرگذار است و نمی‌توان به‌سادگی این تاثیر را نادیده گرفت. با این وجود در علم اقتصاد برای هر بحرانی راهکاری وجود دارد. در علم اقتصاد برخلاف علم پزشکی که برای برخی بیماری‌ها دارویی پیدا نشده این وضعیت وجود ندارد و هر مشکلی دارای راه‌حل خاص خودش است. مذاکره برای برون‌رفت از این شرایط اجتناب‌ناپذیر است. این مساله نیز با خود معضلات اقتصادی به همراه آورده است. ما نمی‌توانیم تا ابد در حالت کمای عدم رابطه با سیستم بین‌المللی بانکی باشیم. به‌همین دلیل نیز دیر یا زود باید به سمت مذاکره حرکت کنیم. هر چند نشانه‌هایی هم از تمایل به مذاکره در کشور مشاهده می‌شود. مهم این است که ما با دست پر وارد این مذاکرات شویم».

روزنامه آرمان همچنین در مطلب دیگری با عنوان «ترامپ و احتمال جنگ با ایران!» نوشت: «در عالم سیاست و دیپلماسی هیچ‌چیزی غیرممکن نیست به خصوص آنکه با روی کار آمدن دونالد ترامپ و کارنامه‌ای که وی در طول سه سال گذشته از خود به جای گذاشته است امکان هر اقدام، تصمیم و واکنشی حتی غیرمترقبه و دور از ذهن نیز از جانب رئیس‌جمهور فعلی آمریکا وجود دارد. بنابراین نمی‌توان احتمال گزینه حمله نظامی را به صورت کامل منتفی دانست...شاید احتمال جنگ و گزینه حمله نظامی به ایران با فشار و اقناع مایک پمپئو و الیوت آبرامز در دستور کار ترامپ قرار گیرد اما قطعا این جنگ با خسارت‌ها و هزینه‌های بسیار بالای مالی و انسانی برای آمریکا همراه خواهد بود».

اصلاح طلبان به گونه ای صحبت می کنند که گویی سالیان طولانی است که به هیچ عنوان مذاکره و توافقی با آمریکا نداشتیم.

این در حالی است که همین ۵ سال پیش با آمریکا مذاکره کردیم و به توافق رسیدیم. همان توافقی که دولتمردان آن را فتح الفتوح و بزرگ از فتح خرمشهر و آفتاب تابان و...نامیدند.

وضع موجود نتیجه مذاکره با آمریکاست. وضعیت فعلی بازار دلار، سکه، خودرو، مسکن، لوازم خانگی، اقلام خوراکی همگی میوه و ثمره مذاکره و اعتماد به آمریکاست.

برخلاف ادعای اصلاح طلبان، داروی بهبود اقتصاد، عدم اعتماد به آمریکاست. برای نمونه ما اکنون در تولید بنزین خودکفا شدیم. این در حالی است که موضوع بنزین در گذشته یکی از ابزار مهم آمریکا در تحت فشار قراردادن ایران بود.

اما با همت جوانان نخبه و متخصص و انقلابی، پالایشگاه ستاره خلیج فارس توسط قرارگاه خاتم الانبیا(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی راه اندازی شد و همین مسئله مزایای بسیاری برای مردم کشورمان در پی داشت.

طیف اصلاح طلب در ماههای اخیر به دفعات دوگانه دروغین «یا مذاکره- یا جنگ» را مطرح کرده است. این در حالی است که بنابر مستندات متعدد، نه جنگ می شود و نه با دولت تروریست و غارتگر آمریکا مذاکره می کنیم.