وزیر اطلاعات با اشاره به هجمه‌های داخلی به دولت گفت: اگر حمایت‌های بزرگوارانه مقام معظم رهبری نبود، این دولت چندین مرتبه زمین زده شده بود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات طی سخنانی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با گرامیداشت هفته دولت به ارزیابی از عملکرد دولت پرداخت و با اشاره به مقایسه شرایط دولت‌های مختلف پس از انقلاب گفت: بدترین وضعیت در دولت فعلی بوده است، در این دولت هم فشار تحریم‌ها بی‌سابقه بوده و هم درآمد کشور به حداقل ممکن خود رسیده بود و هم فروش نفت کمتر و مشکلاتی در صادرات و واردات ایجاد شده است.

همچنین قیمت نفت که عمده درآمد ما بوده، از سایر دولت‌ها کمتر بوده است؛ در چنین شرایطی اگر دولتی بتواند کشور را سرپا نگه دارد تا به زمین نخورد، معجزه کرده است؛ با این حال دولت با کار جهادی که انجام داده خدمات بسیار ارزشمندی را ارائه کرده است که با توجه به شرایط حاکم بر کشور و دولت باور کردنی نیست.

وزیر اطلاعات افتتاح فازهای متعدد پارس جنوبی، ساخت یک و نیم میلیون مسکن، توسعه شبکه ریلی، تأمین انرژی برق و  راهسازی را از جمله خدمات دولت دانست و گفت: دولت با بسیاری از مسائل و دشواری‌ها مواجه بوده که از جمله آنها می‌توان گفت این دولت با بی مهری‌های بسیاری روبه‌رو شده است. بیشتر این هجمه‌ها به این دولت صورت گرفته و کارکردهای دولت نقد شده و بسیاری مصادره شده است.

وزیر اطلاعات با تأکید بر اینکه در تأمین امنیت نقش بی بدیل وزارت اطلاعات را نمی‌توانیم منکر شویم، اظهار کرد: در این دولت وزارت اطلاعات به صدها تیم تروریستی ضربه وارد کرده اما گاهی مورد جفا قرار می‌گیرد. درست است که امنیت محصول همه دستگاه‌های امنیتی است اما در زمینه تأمین امنیت داخلی و مبارزه با تروریسم وزارت اطلاعات حرف اول را با فاصله بسیار زیاد می‌زند، این در حالی است که گاهی مشاهده می‌کنیم این موضوع مصادره می‌شود و نقش وزارت اطلاعات نفی می‌شود.

علوی گفت: همه دولت‌ها با هجمه‌هایی مواجه بودند اما متأسفانه در ارتباط با این دولت، هجمه‌ای که بوده، بیش از حد بوده و بیشترین هجمه نیز از سمت داخل بوده ‌است. اگر حمایت‌های بزرگوارانه مقام معظم رهبری نبود، این دولت چندین مرتبه به زمین زده شده بود.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه کشور با دولت تنها قابل اداره نیست، اظهار کرد: همه قوا و نهادها باید باهم باشیم چرا که کشور برای همه است حتی آحاد مردم نیز باید وارد شوند؛ نمونه مشارکت و همدلی برای اداره کشور را در کرونا مشاهده می‌کنیم؛ زمانی که تریبون‌هایی که یأس آفرینی و سیاه نمایی می‌کردند بخاطر کرونا تعطیل شدند و سیاه‌نمایی رسانه‌ها کاهش و همگرایی و هم‌افزایی افزایش یافت، نهادها در کنار هم قرار گرفتند و با کرونا مقابله کردند؛ مردم نیز رعایت کردند و دستاورد عظیمی را به دست آورده‌ایم و از همه کشورها در مقابله با کرونا جلو افتادیم. علوی ادامه داد: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که در دوران کرونا میزان نارضایتی‌ها کاهش و میزان رضایت مردم افزایش یافته بود.

وزیر اطلاعات درباره فعالیت‌های این وزارتخانه هم گفت: در این دوره مردم شاهد بودند که وزارت برای هیچ کسی مزاحمت نداشت؛ در دانشگاه‌ها برای اساتید و دانشجویان و در حوزه‌ها برای مدرسین و طلاب مزاحمتی نداشت و یک آرامشی در مراکز آموزشی حاکم بود. همچنین وزارت اطلاعات در این دوره مزاحمتی برای رسانه‌ها نداشت و تعامل سازنده با آنها اعم از مطبوعات و فضاهای مجازی وجود داشت.