بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس خبری با مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا از اقدامات واشنگتن علیه ایران در سازمان ملل که به شکست منجر شد تشکر کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نتانیاهو در این کنفرانس که به صورت زنده از صفحه توئیتر رسمی وی منتشر شد، بازگرداندن تحریم های سازمان ملل متحد علیه ایران را اقدامی مهم خواند و مدعی شد که توافق هسته‌ای ایران به صورت کامل شکست خورده است.وی ادعا کرد که امضای موافقتنامه صلح با امارات تاریخی بود و منجر به ثبات در منطقه می شود  و ممکن است کشورهای دیگری هم به این روند بپیوندند.

وزیر خارجه آمریکا هم در این نشست بدون اشاره به وجود زرادخانه هسته ای صهونیست ها با تکرار ادعاهای پیشین خود ، گفت از دستیابی ایران سلاح هسته ای جلوگیری و تلاش خواهیم کرد خاورمیانه را با ثبات تر کنیم .

وزیر خارجه آمریکا از بیان مستقیم پاسخ این کشور به درخواست خرید جنگنده های اف ۳۵ از سوی امارات خودداری کرد و تنها با با اشاره به توافق امارات با صهیونیست ها گفت که به حمایت از ابوظبی از طریق تحویل تجهیزاتی که برای دفاع از خود به آن نیاز دارد ادامه خواهیم داد.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست با اشاره به این بخش از سخنان مایک پمپئو نوشت که نتانیاهو تاکید کرده است که عادی سازی روابط با امارات به معنای پذیرش توافق تسلیحاتی امریکا با این کشور نیست . 

شبکه خبری اسکای نیوز هم در ارتباط در خبر کوتاهی به نقل از نتانیاهو نوشت که وزیر خارجه آمریکا وعده داده است که کشورش از برتری نظامی صهیونیست ها در منطقه همچنان حمایت می کند.

وزیر امور خارجه آمریکا ساعاتی پیش وارد فلسطین اشغالی شد و پس از آن به سودان، بحرین و امارات متحده عربی سفر می‌کند تا درباره نفوذ منطقه‌ای ایران با مقامات آنها تبادل نظر کند.

مپئو در سفر خود به منطقه که از امروز آغاز شده و روز جمعه به پایان می‌رسد با همراهی «جرد کوشنر» داماد و مشاور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، درباره ایران و ایجاد رابطه میان این رژیم و کشورهای منطقه صحبت می‌کند.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، پمپئو در سودان با «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر و «ژنرال عبدالفتاح البرهان» رییس شورای حکومتی این کشور دیدار و درباره حمایت واشنگتن از دولت انتقالی در این کشور و رابطه خارطوم با رژیم صهیونیستی گفت‌وگو می‌کند.

وی سپس در بحرین با «سلمان بن حمد آل خلیفه» ولیعهد این کشور دیدار کرده و در ایستگاه پایانی سفرش در امارات با «عبد الله بن زاید» وزیر امور خارجه و ولیعهد ابوظبی ملاقات خواهد کرد.

برخی گزارش‌ها حاکی است برخی مقام های سودانی در حال رایزنی برای امضای توافق به منظور عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.