پرسپولیس - استقلال؛ دیدنی‌تر از فینال

دربی 93 حذفی حساس ترین دوئل سال
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دیدار دو تیم پرسپولیس و استقلال در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی را می‌توان حساس‌ترین مسابقه دو تیم محبوب فوتبال ایران در چند فصل اخیر دانست که یک تیم در آن باید برنده شود.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، حساس ترین مسابقه فصل 99-98  روز چهارشنبه 5 شهریور ساعت 19 بین دو تیم پرسپولیس و استقلال و در شرایط خاص و ویژه برگزار می‌شود. اولین دربی بعد از شیوع ویروس کرونا که به اجبار بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود. بزرگترین دربی فوتبال قاره آسیا برای اولین مرتبه بدون حضور تماشاگران دو تیم در ورزشگاه آزادی برگزار می شود. در گذشته یک مرتبه در بندرعباس دو تیم بدون تماشاگر بازی کرده بودند.
در این دربی برخلاف بازی برگشت دو تیم در لیگ برتر با مربی ایرانی برگزار می‌شود. در مسابقه دو تیم در لیگ برتر یک طرف کالدرون آرژانتینی و یک سوی دیگر استراماچونی ایتالیایی حضور داشتند. اتفاقا یحیی گل‌محمدی توانست تیم پرسپولیس را برای چهارمین مرتبه به مقام قهرمانی لیگ برتر برساند و استقلال هم با فرهاد مجیدی با عبور از مسیری سخت نایب قهرمان شد و هر دو تیم تا اینجای کار در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا هم حضور دارند.
مهم‌ترین ویژگی این دربی آن است که یک تیم باید برنده شود و مساوی شاهد نخواهیم بود.  تیم برنده هم به فینال جام حذفی می‌رسد. همین مساله مسابقه پرسپولیس و استقلال را حساس‌تر از همیشه کرده است. 
از سویی دیگر برای اولین مرتبه شاهد بودیم که داور این مسابقه سه بار تغییر کرد ابتدا محمد حسین زاهدی فر داور دربی اعلام شد، سپاس رضا کرمانشاهی با مصاحبه‌ای جنجالی افشا کرد که او داور دربی بوده است! در نهایت هم سوت قضاوت این مسابقه به پیام حیدری رسید. بنابراین فشار مضاعفی روی داور مسابقه هم ایجاد شده است.

در زمینه فنی هم شرایط دو تیم جالب توجه است. هر دو تیم در بهترین شرایط خود قرار دارند. استقلال در آخرین بازی فصل خود 4 بر یک شاهین شهرداری بوشهر را شکست داد و پرسپولیس هم 3 بر صفر سایپا را شکست داد. با این حال هر دو سرمربی به دنبال تعویق مسابقه بودند که خوشبختانه با درخواست این دو تیم موافقت نشد تا هواداران فوتبال در روزهای ابتدایی شهریور شاهد یک مسابقه جذاب و دیدنی باشند. مسابقه‌ای که شاید از فینال جام هم دیدنی‌تر و هیجان‌انگیز تر باشد.

استقلال قبل از این مسابقه دانشگر و فرشید باقری را به دلایل انضباطی ابتدا کنار گذاشت و اکنون آنها بعد از عذرخواهی به تیم برگشته‌اند با این حال ممکن است دانشگر بازهم در دربی غایب باشد. 

در آن سوی میدان هم در پرسپولیس برخی اخبار تایید نشده از دلخوری علی علیپور مهاجم پرسپولیس از سرمربی تیم به دلیل نیمکت نشینی در لیگ مطرح شد اما آنچه مهم است مردم و فوتبالدوستان ایرانی از این دو تیم انتظار دارند که بازی با کیفیتی را ارایه بدهند. جمعی از بهترین های فوتبال کشورمان در این مسابقه حاضرند، از روی نیمکت گرفته که مربیان و سرمربیان دو تیم از با تجربه‌ها و استخوان خرد کرده‌های فوتبال ایران هستند مثل یحیی گل‌محمدی، حمید مطهری، کریم باقری، فرهاد مجیدی، بهزاد غلامپور و مجید نامجو مطلق و چه در میدان هم  بهترین ها بازی خواهند کرد. احمد نورالهی، علی کریمی، مهدی قائدی، علی علیپور، شجاع خلیل زاده، سید جلال حسینی، عارف غلامی، میلیچ ، مهدی ترابی، وحید امیری ، وریا غفوری و روزبه چشمی و....

دیدنی‌ترین دوئل ها را در محوطه جریمه دو تیم شاهد خواهیم بود جایی که مهاجم دو متری و دوست داشتنی استقلال یعنی شیخ دیاباته مقابل شجاع خلیل زاده و حسین کنعانی‌زادگان قرار می‌گیرد و در آنسوی میدان هم علی علیپور و اوساگونا با مدافعان استقلال رودرو می‌شوند. حساسیت مسابقه کاملا درساق‌های بازیکنان قابل مشاهده است اما با توجه به نبود تماشاگران همه انتظار دارند که یک دربی زیبا، جذاب و بدون حاشیه را شاهد باشند.

استقلال برای رسیدن به نیمه نهایی در ابتدا تیم گل ریحان البرز را 3 بر یک شکست داد، در دومین مسابقه تیم فجرسپاسی را 3 بر صفر شکست داد و در حساس‌ترین و دشوارترین مسابقه‌ آبی‌پوشان توانستند سپاهان اصفهان را با نتیجه 2 بر صفر حذف کنند.

پرسپولیس هم در ابتدا  یک بر صفر ماشین سازی تبریز را شکست داد، در بازی دوم به مصاف صنعت نفت آبادان رفت که در آن مسابقه هم با یک گل پیروز شد و در آخرین بازی با شهرداری ماهشهر بازی کرد که 2 بر صفر پیروز شد.