گل‌محمدی: اعتبار داوران را با دستان خودمان زیر سوال بردیم/استقلال فقط دیاباته نیست

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اینکه کمیته داوران از انتخاب داور دربی اطلاعی نداشته باشد تا حدی آدم را نگران می‌کند.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از بازی با استقلال در مرحله نیمه نهایی جام حذفی اظهار داشت: قبل از اینکه صحبت هایم را شروع کنم ایام محرم را به تمام عزاداران تسلیت می گویم و امیدوارم با رعایت پروتکل های بهاشتی مشکلی پیش نیاید. 
وی افزود: پزشکان و پرستاران هم مدافعان سلامت هستند و با تمام وجود کار می کنند. بهترین هدیه رعایت مسائل بهداشتی است. فوتبال توانسته در این روزهای کرونایی کمک کند تا مردم چندان دغدغه بیماری را نداشته باشند و به فوتبال و زندگی فکر کنند. فوتبال به مردم کمک کرده پای تلویزیون نشسته و تا حدی این بیماری را فراموش کنند. خوشحال هستم من هم جزئی از این فوتبال هستم و به مردم کمک شد تا با حضور در خانه بیشتر مراقب این بیماری باشند.
سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: دربی همیشه حساس بوده و در هر مقطعی یک بازی حیثیتی برای دو تیم است. در این بازی ها هر تیمی بتواند از موقیعت ها بهتر استفاده کند و تمرکز خوبی روی حبث های فنی داشته باشد برنده میدان خواهد بود.
گل‌محمدی ادامه داد: تیم ما خدا را شکر آمادگی لازم را دارد و از لحاظ شرایط فنی بازی در وضعیت خیلی خوبی هستیم. از این شرایط راضی هستم و بازیکنانم در طول هفته خیلی خوب تمرین کردند. 

وی افزود: تیم ما در شرایط ایده‌ال است و ان شالله بتوانیم در طول بازی تمرکز خوبی داشته باشیم.  استقلال هم تیم خوبی است وخط حمله خیلی قوی‌ای دارد. باید در کارهای دفاعی تمرکز لازم را داشته باشیم تا از این لحاظ لطمه‌ای نخوریم.
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس توضیح داد: امیدوارم بازی جوانمردانه‌ای باشد و اتفاق‌هایی که در زمینه داوری رخ داد برای فوتبال ایران خوب نبود. داورانی که نام آنها برای قضاوت دربی مطرح شد با در نظر گرفتن انصاف داوران خوبی هستند و من به شخصیت آنها ایمان و اعتقاد داشتم. برای ما فرقی نمی‌کرد کدام داور قضاوت کند.
گل‌محمدی تاکید کرد: با این اتفاقی که افتاد شأن، شخصیت و اعتبار داوری را با دستان خودمان زیر سؤال بردیم. همه می‌دانیم شرایط داوران از لحاظ مالی و جایگاه خیلی سخت است و با این اقدامات بیشتر به منزلت داوری ضربه می‌زنیم. باز هم ابراز تاسف می‌کنم و این اتفاقات نباید قبل از دربی می‌افتد.
وی عنوان کرد: اینکه کمیته داوران از انتخاب داور دربی اطلاعی نداشته باشد تا حدی آدم را نگران می‌کند. باید به این مسائل بیشتر پرداخته شود که چرا در فدراسیون فوتبال باید داور را از جای دیگری انتخاب کنند. در هر صورت برای پیام حیدری که شخصیت خیلی خوبی دارد و انسان سالمی است، آرزوی موفقیت می‌کنم. ان شاالله با وجود تمام حواشی ایجاد شده ستاره زمین داور بازی باشد.
سرمربی پرسپولیس درباره اینکه بازی فردا اولین دربی بدون تماشاگر در ورزشگاه آزادی است توضیح داد: واقعا حیف است چند ماهی می‌شود حسرت نبودن تماشاگران در ورزشگاه را می‌خوریم. برای خودمان بای می‌کنیم اما بردهای خیلی خوبی داشتیم. دوست داشتیم همه این خوشحالی‌ها و شادی‌ها را با هواداران تقسیم کنیم.

گل‌محمدی اضافه کرد: شاید بازی بدون هوادار جذابیتی نداشته باشد. برای هواداران آرزوی سلامتی می‌کنیم و از آنها می‌خواهم برای تیم ما در بازی فردا دعا کنند. ان شالله هر چه سریع‌تر این ویروس نابود شود و هر چه سرریع تر هواداران پرسپولیس را در زمن ببنیم.

وی در مورد فشردگی مسابقات گفت: متاسفانه برنامه‌ریزی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به شکلی بود که اصلا به تیم‌هایی که باید در لیگ قهرمانان آسیا بازی کنند توجهی نشده است. ما مدتی استراحت داشتیم اما اکنون سه ماه است که بی‌وقفه بازی و تمرین می‌کنیم. رقابت‌های لیگ برتر دو ماه تعطیل بود و 8-9 ماه قبل از شیوع کرونا این رقابت‌ها برگزار شد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس افزود: لیگ فرسایشی را پشت سر گذاشتیم و برای آسیا تمام تیم‌ها نیاز به استراحت و نقل و انتقالات و تمرین با بازیکنان جدیدشان دارند. همچنین نیاز به بازی تدارکاتی داریم. تمام این 4 موضوع زمان می‌خواهد اما متاسفانه این زمان با برگزاری دیدارهای اصلی از تیم‌ها گرفته می‌شود.

گل‌محمدی خاطرنشان کرد: بحث من برای لیگ قهرمانان آسیا بود. اگر برنامه‌ریزی به شکلی بود که تا تیم‌های حاضر در باشگاه‌های آسیا فرصت بیشتری برای آماده سازی داشتند بهتر بود اما این فرصت از ما گرفته شد و کار باشگاه‌های ایرانی در این رقابت‌ها خیلی سخت می‌شود.بحث من فقط لیگ قهرمانان آسیا بود و امیدوارم این مشکلات به حداقل برسد. امیدوارم در لیگ قهرمانان هم نتایج خوبی کسب کنیم.

وی درباره اینکه آیا فکر می‌کند بازی فردا در طول 90 دقیقه به اتمام می‌رسد؛ گفت:‌این موضوع به شرایط روحی و روانی بازیکنان بستگی دارد. آنها باید تمرکز خوبی  داشته باشند و بتوانند از موقعیت‌های خوبی که گیرشان می‌آید استفاده کنند. در این حالت تیم ما می‌تواند در 90 دقیقه پیروز باشد.

سرمربی سرخپوشان درباره راهکار کادر فنی پرسپولیس برای مهار شیخ دیاباته گفت: ما از لحاظ فردی مدافعان خیلی خوبی داریم که بهترین مدافعان لیگ هستند. اگر غیر از این بود در این چند سال قهرمان نمی‌شدیم. لازمه قهرمانی در فوتبال این است که کم گل بخوری و خوب دفاع کنی. 

گل‌محمدی اضافه کرد: ما چنین بازیکنانی در ترکیب خود داریم و امیدواریم فردا روز خوب آنها باشد و تیم استقلال هم فقط دیاباته نیست بلکه مهدی قائدی و امیرارسلان مطهری هم در خط حمله این تیم خطرناک هستند و باید برای مهار آنها هم تمرکز خوبی داشته باشیم.

وی در باره اینکه آیا پرسپولیس برای بازی فردا بازیکن مصدومی دارد، گفت: تمام بایکنان ما آماده وسرحال هستند و شرایط خوبی دارند. پرسپولیس بهترین تیم ایران و قهرمان است. در جام حذفی می‌خواهیم از این عنوان دفاع کنیم.