خبرآنلاین/ مهدی فیروزان، داماد امام موسی صدر می گوید: اخباری که تایید کند امام موسی صدر زنده نیست وجود ندارد و همه آنهایی که گفته اند امام موسی صدر در قید حیات نیست باعث تاخیر در پیگیری امام موسی صدر شدند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مهدی فیروزان، داماد امام موسی صدر در گفتگویی که سال گذشته با خبرآنلاین داشت، گفت:‌ ما از اول ربوده شدن امام موسی صدر با جریانی رو به رو هستیم. این جریان داوری خودش و نظریه پردازی خودش را بر اساس تحلیل استوار کرده است. وقتی با گروهی مثل آقای خلخالی، بخشی از وزارت خارجه و یا گروهی از رجال سیاسی درباره حیات امام موسی صدر صحبت می کردیم می گفتند مگر می شود قذافی کسی را بدزدد و او را در زندان نگه دارد؟ مگر می شود کسی ۲۰ سال در زندان باشد؟ مگر می شود فردی انقدر عمر کند؟ مگر می شود از کسی خبری وجود نداشته باشد؟

وی افزود:‌این گروه تئوری های خود را بر حدس و گمان استوار می کردند. گروه دیگری بودند که می گفتند در مورد امام موسی صدر و هر شخصیت انسانی ما نمی توانیم به حدس و گمان اکتفا کنیم، بلکه باید بر اساس خبر نظریه بدهیم. چون مساله حیات یا ممات از نظر حقوقی و فقهی تبعات بسیار زیادی دارد. ما به هیچ وجه نمی توانیم با حدس و گمان بگوییم که فلانی در قید حیات هست یا نه. باید خبر وجود داشته باشد. 

خلخالی براساس حدس و گمان می گفت امام موسی صدر زنده نیست

داماد امام موسی صدر گفت:‌گروهی که بر اساس حدس و گمان تحلیل می کرد حرف ها و گفته هایش به خاطر اینکه بر سر قدرت بود تشدید می شد. آقای خلخالی یک شخصیت خبرساز بود. شما حتما حرفهایی که درباره او زده می شود را خوانده اید. وقتی چنین شخصیتی بیاید نظریه شهادت امام موسی صدر را بیان کند شعاع اثرگذاری حرف او خیلی بیشتر از حرف خواهر امام موسی صدر می شد که می خواست بر اساس خبر بگوید امام در قید حیات است. پس آقای خلخالی و تمام کسانی که بر اساس حدس و گمان گفته اند امام در قید حیات نیست باعث شده اند پیگیری امام موسی صدر به تاخیر بیفتد.

آیت الله منتظری جلوی پیگیری وضعیت امام موسی را گرفت

فیروزان افزود:‌مضاف بر این، افرادی که در قدرت بودند می توانستند جلوی پیگیری را هم بگیرند، کمااینکه آیت الله منتظری شبی که  هیات دولت تصویب کرده بود گروهی برای پیگیری قضیه به لیبی بروند تلگراف زد و جلوی کار را گرفت. می خواهم اثرگذاری قدرت را بگویم. خانواده ۶ ماه زحمت کشیده بود که گروهی تایید و تکمیل شوند اما با یک تلگراف آقای منتظری متوقف شد. چرا؟ چون جایگاه ایشان خیلی قوی بود. با توجه به اینکه محمد منتظری هم در تشکیلات آقای منتظری قدرتمند بود طبیعتا اثر او هم بر این قضیه خیلی بیشتر بود.