تلاش ناکام ترامپ برای جلب محبوبیت از طریق مراسم پر زرق‌وبرق مجمع ملی حزب جمهوری‌خواه

پروژه جلب محبوبیت ترامپ با شکست مواجه شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نتایج جدیدترین نظرسنجی انجام شده نشان داد تلاش‌های «دونالد ترامپ» در مجمع ملی حزب جمهوری‌خواه برای جلب حمایت مردم از وی، نتیجه‌بخش نبوده و همچنان اغلب آمریکایی‌ها معتقدند عملکرد دولت او در مقابله با کرونا ضعیف بوده است.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جدیدترین نظرسنجی انجام شده نشان داده تلاش‌های «دونالد ترامپ» در مجمع ملی حزب جمهوری‌خواه برای جلب حمایت مردمی، نتیجه‌بخش نبوده است.
طبق نتایج نظرسنجی «ای‌بی‌سی نیوز/ایپسوس»، مراسم پر زرق و برق مجمع ملی حزب وی به بهبود سطح حمایت از او حتی در بین پایگاه خودش، منتهی نشده و همچنان آمریکایی‌ها بشدت منتقد عملکرد وی در مقابله با بحران مرگبار کرونا در این کشور هستند.

کمتر از یک سوم (۳۱ درصد) مردم آمریکا دیدگاه مثبتی به ترامپ در روزهای بعد از اعلام رسمی نامزدی وی برای حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر داشتند. در نظرسنجی انجام شده بعد از برگزاری مجمع ملی حزب دموکرات هم میزان محبوبیت ترامپ ۳۲ درصد بود که وضعیت تقریباً ثابتی را نشان می‌دهد.

در نظرسنجی جدید، محبوبیت «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها همچنان مانند قبل، از میزان عدم محبوبیت وی (۴۶ درصد در مقابل ۴۰ درصد) بیشتر بوده است. محبوبیت بایدن از نظرسنجی ۱۳ آگوست که ۴۰ درصد بود به ۴۵ درصد در نظرسنجی‌ای رسید که درست بعد از برگزاری مجمع ملی حزب دموکرات انجام شد.

ترامپ در سخنرانی‌های خود در بین جمهوری‌خواهان در شب‌های برگزاری مجمع ملی این حزب کوشید با بازی با کلمات عملکرد دولت خود را در مواجه با کرونا که به بزرگترین مشکل دولت وی تبدیل شده، توجیه کند. اما بنا بر گزارش «ای‌بی‌سی نیوز»، این نظرسنجی نشان داد او موفق به تغییر چندانی در نظر مردم نشده و همچنان اغلب مردم آمریکا (۶۳ درصد) در روندی ثابت از اوایل جولای، معتقدند او در این خصوص موفق نبوده است.

بتازگی نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو با شرکت ۱۴ هزار ۲۷۶ بزرگسال از ۱۴ کشور پیشرفته اقتصادی جهان هم نشان داد آمریکا و انگلیس در مقابله با همه‌گیری کرونا ضعیف عمل کرده‌اند. 

در نظرسنجی مذکور، تنها ۴۶ درصد بریتانیایی‌ها و ۴۷ درصد آمریکایی‌ها گفتند که دولتشان بخوبی از پس همه‌گیری کرونا برآمده است. انگلیس و آمریکا، کشورهایی بودند که مردمشان پایین‌ترین میزان رضایت از عملکرد دولت خود را ابراز کردند.

آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس قرار دارد و طبق اعلام دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای دستکم ۴۷ هزار و ۱۵۳ مورد جدید، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده به پنج میلیون و ۹۹۵ هزار و ۱۰۲ نفر افزایش یافت.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، دستکم ۹۶۱ نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به ویروس «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و شمار کلی فوتی‌های این ویروس ناشناخته در این کشور به ۱۸۳ هزار و ۴۷ نفر افزایش یافت.