بنابر اعلام رسانه‌های آمریکایی، مایکل کوهن در کتاب جدید خود نوشته است که دونالد ترامپ نیز به همان جرایمی که او در نتیجه آن‌ها در زندان به سر می‌برد، متهم است.

وکیل سابق ترامپ اتهاماتی را علیه او مطرح کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش نشریه هیل، رسانه‌های آمریکایی بر اساس نسخه اولیه کتاب مایکل کوهن، وکیل پیشین دونالد ترامپ، نوشتند او در کتاب خود رئیس‌جمهور این کشور را متهم کرده که به همان جرایمی که حالا کوهن در نتیجه آن‌ها در زندان فدرال به سر می‌برد دست زده است.

کوهن در کتاب خود که هفته آینده با عنوان «بی‌وفا: داستان واقعی وکیل شخصی سابق رئیس‌جمهور دونالد ترامپ» راهی بازار می‌شود ترامپ را به فساد و کلاهبرداری متهم کرده است.

کوهن به جرم نقض امور مالی و پرداخت حق السکوت به دو بازیگر فیلم‌های مستهجن که ادعا کرده بودند ترامپ از آن‌ها سوءاستفاده کرده است در سال ۲۰۱۸ اعتراف کرد و گفت او به دستور رئیس‌جمهور به این افراد حق السکوت پرداخت کرده است. اما ترامپ تمامی این موارد را رد کرد.

به نوشته آسوشیتد پرس، کوهن در کتابش از خود با نام «شاهد اصلی» توطئه حق السکوت نام می‌برد. این اتهامات می‌تواند علیه رئیس‌جمهور نیز مطرح و در نهایت منجر به برکناری او از قدرت شود. به گفته کوهن، ترامپ گفته است «هرگز برای چنین مسائلی پول پرداخت نمی‌کنم، اما بسیاری از دوستان به من توصیه کرده‌اند که پول پرداخت کنم. اگر این موضوع به بیرون درز کند مطمئن نیستم که طرفدارانم چه واکنشی خواهند داشت. اما فکر می‌کنم طرفدارانم از اینکه متوجه شوند من با زنانی در ارتباط بوده‌ام تعجب می‌کنند.»

کوهن در ادامه کتابش ضمن ابراز علاقه خود به ترامپ گفته است «ترامپ رئیس جنایت سازمان یافته و استاد دستکاری است که زمانی مورد تحسین بود.»

پیش از این کوهن معروف بود که به هنگام مطرح شدن اطلاعاتی از سوی رسانه‌ها، روزنامه نگاران و دیگران به سرعت و شدت آن‌ها را تهدید می‌کرد. او در کتابش نوشته است «اعتراف می‌کنم که واقعا هرگز نفهمیدم که چرا خشنود کردن ترامپ برای من اینقدر ارزشمند بود. تا به امروز پاسخ این را نفهمیده‌ام.»

به نوشته کوهن، وقتی ترامپ در انتخابات گذشته مهاجران مکزیکی را که از مرز‌های آمریکا عبور می‌کردند متجاوز و قاتل نامید، نامزد‌های انتخابات در آن زمان با کوهن تماس گرفتند و خواستند که جلوی ترامپ را بگیرد، اما ترامپ ضمن رد درخواست آن‌ها گفت «به رای لاتین تبار‌ها نیازی ندارم. مانند سیاه پوستان آن‌ها بسیار احمق هستند و نمی‌توانند به من رای دهند.»

کوهن همچنین ترامپ را به سوءاستفاده‌های جنسی و اظهارنظر‌های خام و نسنجیده متهم کرده است.

کوهن در حال حاضر در حال سپری کردن سه سال حبس به جرم دروغ گویی و فساد مالی در زندان فدرال به سر می‌برد.