کارزار انتخاباتی «جو بایدن» نامزد دموکرات‌های آمریکا چند تن از مقامات ارشد دوره ریاست جمهوری باراک اوباما را به تیم وی افزود.

اعضای دولت اوباما به تیم «جو بایدن» اضافه شدند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از خبرگزاری رویترز، کارزار انتخاباتی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا و رقیب «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور فعلی این کشور، چهار عضو جدید از مقامات سابق دوره ریاست جمهوری «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین آمریکا، را به تیم انتقالی بایدن به کاخ سفید افزوده است.

به این تیم به ریاست «تد کافمن» متحد دیرینه بایدن، اکنون «میشل لوهان گریشام» فرمانده نیومکزیکو، «جفری زینتس» مشاور اقتصادی سابق اوباما، «سدریک ریچموند» نماینده لوئیزیانا و «آنیتا دان» مشاور کمپین بایدن، نیز پیوسته‌اند.

همچنین بایدن «پیت بودجج» کهنه سرباز آمریکایی و شهردار سابق «سوت بند» در ایالت ایندیانا را برای هیئت مشاوره به همراه «سالی یتز» معاون دادستان کل سابق و «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی دوره اوباما، معرفی کرده است.

در این خصوص کافمن گفته است: «اکنون در بحبوحه سلامتی جهانی هستیم و اقتصاد متزلزلی داریم و ما برای این دوره گذار آماده‌ایم. این دوره‌ای انتقالی مانند موارد دیگر نیست و تیم تعیین شده به بایدن کمک خواهد کرد تا با چالش‌های فوری که کشورمان با آن رو‌به‌رو است، مواجه شویم.»

او همچنین اذعان داشت این تیم به بایدن کمک خواهد کرد تا با همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا و رکود اقتصادی مقابله کند. «ویوک مورثی» جراح سابق آمریکایی نیز برای مشاوره به بایدن در زمینه مقابله با ویروس کرونا به این تیم پیوسته است.