رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه مقامات بلند پایه عراقی به صراحت به ما اعلام کردند آمادگی پذیرایی از زائران اربعین را ندارند، گفت: امسال ( هم داخل عراق و هم داخل ایران ) مراسمی به نام راهپیمایی اربعین نداریم.

خبر مهم رئیس جمهور درباره مراسم راهپیمایی اربعین
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مهمترین بخش اظهارات حسن روحانی به شرح زیر است:

*  درب مدارس و دانشگاه‌ها به روی دانش آموزان و دانشجویان باز است.

* جوانان و نوجوانان با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند از فرصت یادگیری و علم استفاده کنند.

* کانال های ضد ایرانی ناراحت هستند که در این داستان کرونا همه چیز به شکل درست داره مدیریت پیش میرود.

* انتظار داشتند مردم به خیابان بریزند.

* رعایت پروتکل‌های بهداشتی خاری است در چشم دشمنان.

* مقامات بلندپایه عراقی اعلام کرده اند که امسال، آمادگی پذیرایی از زائران اربعین را ندارند.

* امسال مراسمی به عنوان راهپیمایی اربعین چه در عراق و چه در ایران نداریم.

* مراسم اربعین به صورت عزاداری و با رعایت پروتکل ها برگزار خواهیم کرد.

مشروح اظهارات رئیس جمهور را در ادامه بخوانید:

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی طی سخنانی در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه کار آموزش و پرورش و وزرات علوم برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نشاطی را به زندگی وارد کرد، اظهار کرد: برخی ناراحتند، مخصوصاً کانال‌های ماهواره‌ای رسانه‌های خارجی فارسی‌زبان که چطور در ایران با وجود همه فشارهای تحریم اقتصادی هنوز در دوران کرونا به جای اینکه این تحریم‌ها سبب شود مردم به تنگ بیایند و به خیابان بریزند حالا چگونگی مواجهه با کرونا سبب شده که از دولت تشکر شود. این عین گزارشی است که وزارت اطلاعات از قول یکی از رسانه‌های خارجی به من ارائه کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کرونا ویروسی است که همه سنین را می‌تواند تحت تاثیر خود قرار دهد، گفت: آینده زندگی جوانان ما برای همه ما مهم است و خانواده‌های عزیز هم منافع خود و جوانانشان را در نظر بگیرند و گوش به بوق‌های رسانه‌های خارجی ندهند.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه همه ما می‌دانیم ماجرای کرونا با هر مشکل دیگری متفاوت است، ادامه داد: سیل هم که بیاید، یک روز می‌آید و بعد از چند روز تمام می‌شود، زلزله هم بیاید بلاخره بعد از مدتی تمام می‌شود، حتی آنفولانزا هم هر سال می‌آید و بعد می‌رود اما کرونا با همه این‌ها متفاوت است، همه مناطق را در بر می‌گیرد و مشخص هم نیست که چه زمانی به پایان می‌رسد.