وکیل کیفری ، به عنوان وکیل مدافع جنایی و مدافعان عمومی شناخته می شوند و برای دفاع از افراد ، سازمان ها و اشخاصی که به جرم متهم شده اند ، کار می کنند . وکیل کیفری طیف متنوعی از پرونده های جنایی را شامل می شوند ، از جرائم خشونت خانگی ، جنایات جنسی ، جنایات خشونت آمیز و جرایم مواد مخدر گرفته تا رانندگی تحت تأثیر مواد مدر ، سرقت ، اختلاس و کلاهبرداری .

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

C:\Users\Amin Izadinia\Desktop\وکیل کیفری.jpg

 

وظایف و مسئولیت های وکیل کیفری

دامنه عمل وکلای کیفری شامل دادرسی وثیقه ، توافقی با توافق نامه ، محاکمه ، دادخواست های ابطال (آزادی مشروط یا مشروط) ، تجدیدنظر و راه حل های پس از محکومیت است . به عنوان بخشی از وظایف وکالت ، یک وکیل کیفری :

پرونده را بررسی می کند و با شاهدان مصاحبه می کند .

آئین نامه تحقیق ، اساسنامه ، آیین نامه های جرم و قانون آیین دادرسی

دفاع می سازد و یک استراتژی موردی تهیه می کند .

برای دادخواست با اتهامات کمتری با دادستان مذاکره می کند .

تهیه پیش نویس ، تشکیل پرونده و استدلال های حرکاتی مانند حرکات اخراج و غیره

مهارت ها و شایستگی های یک وکیل کیفری

وکیل دادگستری در امور کیفری برای موفقیت در مشاغل خود باید از مهارت های خاصی برخوردار باشند ، از جمله موارد زیر :

مهارت های نوشتاری و گفتاری : مهارت های عالی وکالتی در زمینه شفاهی و کتبی به منظور استدلال به پرونده مشتری قبل از قاضی و ترغیب هیئت منصفه .

مهارت های پژوهشی و تحقیقاتی : مهارت های تحقیق و تحقیق نیز در ساخت پرونده مشتری و ایجاد دفاع قوی مهم است .

مهارت های خلاقانه و تحلیلی : مهارت های تفکر خلاق و تحلیلی قوی برای تدوین یک استراتژی حقوقی ، تجزیه و تحلیل دادرسی و پرونده های پیچیده .

دانش و تجربه حقوقی : درک عمیق از قوانین مختلف ، رویه دادگاه ، قوانین اثبات و قضات محلی برای هدایت سیستم عدالت کیفری کارآمد و شایسته .

مهارت های بین فردی : مهارت های عالی بین فردی برای ایجاد یک رابطه قوی بین موکل و وکیل ضروری است . متهمان جنایی گروهی بدخلقی هستند که بعضی اوقات پیش از حل و فصل در موردی که دوست دارند ، بسیاری از وکلا را پشت سر می گذارند . بنابراین ، توانایی جذب و نگه داشتن مشتری برای یک عمل دفاعی جنایی متداول ضروری است .

محیط کار وکلای کیفری

بیشتر حقوقدانان جنایی در امور خصوصی یا در یک شرکت انفرادی فعالیت می کنند . برخی از آن ها برای ادارات غیرانتفاعی یا برای دولت به عنوان مدافعان عمومی فعالیت می کنند . وکلای جنایی اغلب ساعات طولانی و نامنظمی دارند . آن ها غالباً با مشتریانی که در خارج از محل کار خود در دادسرا ، زندان ها ، بیمارستان ها و سایر مکان ها قرار دارند ملاقات می کنند . 

وظایف وکیل کیفری

ارزیابی

قبل از رسیدگی به پرونده ، یک وکیل کیفری به خوبی پرونده ارزیابی خواهد کرد . وی تمام جوانب اساسی مربوط به پرونده را در نظر خواهد گرفت . اگر او از متهم دفاع می کند ، باید بتواند به صورت هوشمندانه شرایط را اداره کند .

جمع آوری اطلاعات

برای پیشبرد مسیری مثبت ، او باید اطلاعات لازم و مرتبط را در رابطه با پرونده مورد نظر جمع آوری کند . او مجبور است مدارک مختلف را بدست آورد . همچنین ، اگر او بتواند با شاهدان در تماس باشد ، از قوی بودن این پرونده اطمینان می دهد . این بدان معناست که وقت ، انرژی و از همه مهمتر تلاش زیادی را صرف می کند .

قدرت تحلیلی خوب

ضروری است که او باید توانایی تجزیه و تحلیل هر موقعیتی را که مربوط به پرونده است ، داشته باشد . ورود به عمق بسیار مهم است . از آنجا که او با متهم های مختلف همکاری کرده و با موقعیت های مختلفی روبرو شده است ، وی همچنین باید بتواند حرکت بعدی حریف را مشخص کند . اینجاست که مهارت وی در واقع نهفته است .

گذشته از مسئولیت های ذکر شده در بالا ، وظیفه او نیز است که بتواند با شرایط استرس زا مقابله کند . مهم نیست که شرایط نامطلوب ایجاد شود ، وکیل باید بتواند اوضاع را تحت کنترل داشته باشد ، آن را به نفع موکلان مقابله کند و پیروز شود .