زنان سبب استحکام بنیان خانواده و بقای نسل می شوند و به هر حال با نگاه اجمالی در می یابیم که در خانواده و جامعه نقش بسزایی ایفا می کنند و سلامت جامعه را تضمین می نمایند. لذا سلامت زنان در هر دوره سنی براساس دو جنبه اصلی جسمی و روانی بسیار حائز اهمیت می باشد و بایستی به این دو جنبه دقت نمود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

555

زنان در جامعه نقش بسیار بزرگی را ایفا می کنند و نیمی از افراد جامعه را زنان تشکیل می دهند. دوام و بقای بشریت ناشی از خلقت توام زن و مرد می باشد و برتری میان هر یک از این دو خلقت که سیر تکاملی یکدیگر هستند، با نوسانات و فرازهایی همراه بوده است.

سلامت روحی و روانی زنان

زنان سبب استحکام بنیان خانواده و بقای نسل می شوند و به هر حال با نگاه اجمالی در می یابیم که در خانواده و جامعه نقش بسزایی ایفا می کنند و سلامت جامعه را تضمین می نمایند. لذا سلامت زنان در هر دوره سنی براساس دو جنبه اصلی جسمی و روانی بسیار حائز اهمیت می باشد و بایستی به این دو جنبه دقت نمود.

دخترانی که در جامعه تحت تاثیر تبعیض های نژادی و جنسیتی قرار می گیرند این امر می تواند منجر شود تا زنان از لحاظ روحی و روانی ضعیف شوند و اما اگر به آن ها توجه نماییم این امر سبب می گردد تا در جامعه و خانواده قوی باشند و با تولد فرزندان سالم و قوی جامعه ای سالم را برای تمامی افراد ایجاد نمایند.

کمک متخصصین زنان به سلامت بانوان

لذا براین اساس بایستی به زنان توجه نمود که در این بین وظیفه متخصصین زنان بسیار پررنگ می باشد.

666

یکی از بیماری های بسیار مهم و رایج در جامعه که دختران پس از سنین بلوغ به آن مبتلا می شوند و پس از یک تا دو سال نمایان می شود، بیماری تنبلی تخمدان یا تخمدان پلی کیستیک می باشد.

 

بیماری تنبلی تخمدان

 

Pco  بیماری است که به دلیل مشکلات ژنتیکی تخمدان به وجود می آید و این عارضه سبب می شود تا تخمدان نتواند به خوبی تعادل برقرار کند و همین امر موجب بروز تغییراتی در ظاهر پوست، رویش موهای صورت و همچنین سیکل قاعدگی می گردد.

عدم تعادل در هورمون ها و تخمدان، سبب افزایش هورمون های مردانه می شود که این عارضه در دختران به تدریج سبب افزایش موهای زائد صورت، چانه و نواحی دیگر بدن و همچنین سبب ریزش موی سر و پوست چرب و ایجاد آکنه می گردد.

در صورتی که بیماری کنترل نشود درمان بسیار سخت خواهد شد و در مواردی حتی از نظر زیبایی صورت تحت تاثیر قرار می گیرد و سبب کاهش اعتماد به نفس فرد و مشکلات دیگری همچون دیابت، تیروئید، دیرزایی، نازایی، اضطراب و حتی سرطان در سنین بالاتر شود.

لذا این بیماری در ظاهر معمولی است ولی بر روی سلامت جسمی و روانی زنان بسیار اثر گذار خواهد بود و متخصصین زنان بایستی از همان ابتدا آگاهی کامل را به افراد مبتلا به این بیماری بدهند تا از ابتدا تحت درمان تنبلی تخمدان قرار گیرند تا در نهات بتوان عوارض زودرس و دیررس بیماری را کنترل نمود.

 

زیبایی ناحیه تناسلی

 

یکی دیگر از مسائلی که وجود دارد اینکه در جامعه مدرن امروزی ارتباطات بسیار وسیع شده و اطلاعات افراد با وجود فضاهای مجازی افزایش یافته است و همین امر موجب آگاهی بیشتر افراد شده که این مسئله در زمینه زیبایی جنسی و تناسلی می باشد.

در گذشته در این زمینه سرپوش های گذاشته می شد اما امروزه مدرنیت و ارتباطات وسیع ذهن زنان و مردان به این مسئله جذب شده است و زیبایی ناحیه تناسلی یکی از دغدغه های زنان به شمار می آید.

این زیبایی می تواند بر روی دو بعد سلامت جسمی و بهداشتی و سلامت روان زنان تاثیر گذار باشد و زنانی که از لحاظ ظاهری از ناحیه تناسلی خود ناراضی هستند در مواردی حتی می تواند منجر به عدم اعتماد به نفس فرد در برقراری تماس جنسی شود و در نهایت موجب تاخیر ارگاسم و اختلافات زناشویی شود.

جراحی زیبایی زنان

 

مهمترین مسئله در زیبایی ناحیه تناسلی لابیاها می باشد، به طور معمول شکل لابیاها همانند شکل ظاهری در افراد مختلف متفاوت می باشد اما در برخی افراد شکل ظاهری لابیاها غیرطبیعی و نامتقارن است که این اتفاق در سنین پس از بلوغ نمایان می شود.

این عارضه می تواند در اثر عوامل کاری، محیطی، بارداری و زایمان تیره رنگ شده و در مواردی با رشد زیادی همراه باشد که تمامی این ها می تواند از لحاظ بهداشتی روی زنان تاثیر بگذارد و سبب عفونت های مکرر و مشکلات زیبایی شود.

علاوه بر این بزرگی لابیاها در زمینه پوششی می تواند منجر به آزار فرد در زمان پوشیدن لباس های زیر شود و نازیبایی های ظاهری فرد گردد.

در این صورت با انجام جراحی لابیاپلاستی می توان به بیمار کمک کرد و قدم اول مشاوره و معاینه دقیق می باشد، جالب است بدانید این جراحی نبایست توسط هر فردی انجام شود چون لابیاها عضو جنسی است و دارای اعصاب و عروق زیادی می باشد که حتما بایستی توسط متخصصین زنان که در زمینه زیبایی متبحر هستند صورت گیرد.

دکتر الهه ثناگو متخصص زنان و زایمان بیان می کند تکنیک های انجام لابیاپلاستی به دو صورت جراحی و لیزر می باشد که انتخاب روش زیبایی بسته به شرایط فرد و صلاح دید جراح زیبایی زنان مشخص می شود و هر کدام از این روش ها توسط متخصص متبحر می تواند با نتایج مطلوبی همراه باشد.