پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

کشور رکورد های عجیب و غریب گینس

شاید خیلی از کشورهای دنیا امروز در کتاب معروف گینس رکوردهای خودشان را به ثبت رسانده باشند اما کشورهای انگشت شماری به رکوردهای عجیب و غریب و (گران قیمت) دست پیدا کرده اند و یا اگر همه رسیده باشند به اندازه دبی معروف و گران نیستند. در این مقاله سعی کردیم تا با چندتا از رکوردهایی که در گینس توسط دبی ثبت شده است با شما در میان بگذاریم.

شهرآسمان خراش هایی که یه سره گردن از ابرها بالاتراند

در دبی آسمان خراش‌هایش، ویو تراس‌هایشان به بالای ابرها می‌رسد یکی از معروف ترین و گران ترین رکودهای دنیا متعلق به برج خلیفه دبی با ارتفاعی بالغ بر 828 متر دارای 126 طبقه می‌باشد. نکته جالب در رابطه با این برج مدت ساخت آن که شش سال به طول انجامید اشاره کرد شاید زیاد به نظر برسد اما وقتی که می‌فهمید بلند ترین سازه‌ای که تا به امروز به دست انسان ساخته شده است قانع خواهید شد

.

سریع ترین ناوگان پلیس جهان کابوس ماشین بازها

 گران ترین ناوگان پلیس دنیا در قلب دبی جا دارد که از بوگاتی ویرون -لامبورگینی اونتادور- مک لارن ام پی 4 -مرسدس بنز جی کلاس -فراری اف اف- بی ام و آی هشت- نیسان جی تی ار- آئودی آر 8 و پرچم داران زیادی از کمپانی‌های معتبر خودروسازی دنیا جمع آوری شده‌اند تا کابوس خفته ماشین سوارانی که برای هنر نمایی و عرض اندام به سطح شهر ‌می‌‌آیند باشد.

 برای سفر به شهر رکوردهای عجیب و غربیب و گران قیمت دبی از آژانس هواپیمایی زیما سوال کنید. اما این همه ماجرا در رابطه با ثبت رکورد گینس نیست. استفاده از روکش طلا در هتل‌ها ماشینها هواپیما‌ها کشتی‌ها قایق‌ها و حتی در منازل برای تزئین ویا خودپردازهای که به شما به جای اسکناس تا نخورده شمش طلا در عیارها و وزن‌های مختلف میدهند. ماشین‌های دوزیست را هم به این لیست گران قیمت اضافه کنید که این امکان رو به شما میدهد تا هم در خشکی و هم آب رانندگی کنید.

کمیاب ترین گوهرهای دبی

به صورت خیلی بی میل وظالمانه ماشین‌های کلاسیک زیادی در کویرهای گرم دبی که معروف به برزخ قاره با دمای بالای 60 درجه سانتیگراد در حال پختن و خاک خوردن هستند به طوری که در این ماشین‌ها الماس‌های بی بدیل‌ای یافت شد که چند نسخه از آن ها باقی نمانده مثل فراری انزو که 399 نسخه باقی مانده است.

در تمام دنیا قواینن سخت مالیاتی مخارج بالا باعث ناتوانی خرج و مخارج صاحبان شده و با رها کردن ماشین خود و فرار کردن از کشور توانسته‌اند صورت سوال را برای همیشه پاک کنند  به این دلیل است که صاحبان این خودروها آن‌ها را در بیابان‌های گرم و آفتاب سوزان که به نوعی قاتل برای رنگ و قطعات ماشین محسوب میشود رها کردند.

خاص ترین های دبی از نظر مدل

دبی در زمینه‌های زیاد تنوع و رنگ‌های مختلفی دارا می‌باشد که می‌توان به غذاهایی که از سراسر دنیا توسط بهترین سرآشپزان دربعضی از  رستوران‌ها و هتل‌هایی که با روکش طلا و وسایل آنتیک تزِئین شده است اشاره کرد اما بیشترین تنوع و قیمت رو می‌توان به ماشین‌های که در دبی وجود دارد اشاره کرد چرا که امیرها و شاهزاده‌هایی هستند که برای خود خط تولید اختصاصی دارند که از ساخت یک پیچ تا نحوه تهویه‌ای اتومبیل خود اظهار نظر کنند. دبی را می‌توان بهشت برای عاشقان سوپر اسپرت‌ها هایپر کارها هیبریدی کاران و البته امروزه خود ران‌ها خواند چون بیشتر از هر جایی با این مورد به صورت پررنگ و جدی روبه رو هستند. به طور مثال می‌توان به کوینگ زگ زیرا ومک لارن اشاره کرد چون این دو شاهکار افسانی‌ای تا به حال حتی به صورت مهمان هم پا به خاک ایران نزاشتند. سرعت هر کدام از این گوهرهای گران قیمت و کمیاب به بالای 390 کیلومتر برساعت می‌رسد.

 در دبی دیگر کسی توجه اش به لامبورگینی آونتادور یا به بوگاتی ویرون ویا حتی ها شاهزاده انگلیسی رولزریس جلب نمیشد چرا که از هر کدام 10 ها نسخه از رنگ ها و مدل های مختلف موجود می‌باشد اما چیزی که توجه‌ها رو به خودش جلب میکند. مرسدس بنز جی 63 6 چرخ محرک  که با این غول 536 اسب بخاری می‌توانیند به راحتی جلب توجه کنید. البته با قیمت پایه‌ی 640 هزار دلار غول 3ونیم تنی آلمانی تنها در 5 ثانیه به 100 کیلومتر برثانیه می‌رسد.

لذت گردش در گرانقیمت ترین شهر دنیا

برای گردشگری در کشورعجایب گران قیمت حتما نیازمند اطلاعات موثق‌ای هستید چرا که این کشور قوانین سخت گیرانه‌ای رو دنبال میکند اما شما نگران نباشید چون که زیما سفر پارس به خوبی با این قوانین آشنایت کامل دارد و به خوبی واقفه تا بهترین مشاوره را به شما در این زمینه ی حساس دهد.

منبع