ظریف: ترامپ با حمایت از اسرائیل منطقه را ویران و به مردم آمریکا خیانت می‌کند

دکتر ظریف:ترامپ دامادش رارهبر شگفت‌انگیز برای اسرائیل» معرفی کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر خارجه ایران در پیامی تصریح کرد که رئیس‌جمهور آمریکا با اولویت قرار دادن رژیم صهیونیستی برای به دست آوردن رأی در انتخابات، نه تنها منطقه را ویران بلکه به مردم آمریکا خیانت می‌کند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با انتشار یک پیام در صفحه توییتر خود به اعترافات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در نشریه «جوئیش تلگرافیک ایجنسی» واکنش نشان داد.
ظریف  یک نسخه از مقاله جوئیش تلگرافیک ایجنسی را تحت عنوان «در درخواست سال نو یهودیان، ترامپ به یهودیان آمریکا گفت "ما عاشق کشور شما هستیم»" و خواستار رأی آنها شد»، در صفحه توییتر خود قرار داد و زیر نکاتی از آن را با رنگ زرد هایلایت کرد.
ظریف سپس در پیام خود نوشت: «جدیدترین اعترافات دونالد ترامپ: جایی که حقیقتاً وفاداری خانواده‌اش به آن تعلق دارد؛ دلیل آنکه هفت تریلیون دلار‌های مالیات‌دهندگان آمریکایی که به سختی به دست می‌آورند و جان بسیاری از مردم آمریکا را فدا می‌کند؛ آنهایی که اسرائیل را در اولویت قرار می‌دهند، نه تنها منطقه ما را خراب کرده‌اند بلکه فقط برای (کسب) رأی به مردم خود نیز خیانت می‌کنند».
در بخش اولی که در این مقاله هایلایت شده بود، ترامپ در معرفی داماد یهودی خود «جرد کوشنر» که نقش مؤثری در توافق رژیم صهیونیستی با امارات عربی متحده و بحرین ایفا کرده، را بعنوان «یک رهبر شگفت‌انگیز برای اسرائیل» معرفی کرد.
در بخش دوم این مقاله به اظهارات ترامپ اشاره شده بود که گفت: «ما به خاطر اسرائیل در خاورمیانه (غرب آسیا) هستیم».
در بخش بعدی این مقاله ترامپ تصریح کرده بود که از برجام خارج شد و اینکه «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا که دولت وی توافق هسته‌ای با ایران را رقم زده بود، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را تحقیر کرده بود.

ترامپ گفت: «بی بی (نتانیاهو) را به یاد می‌آورم که به او التماس می‌کرد، به شکل تحقیرآمیزی به او التماس می‌کرد که لطفاً توافق ایران را انجام ندهید. او (اوباما) این توافق را انجام داد و من آن را شکستم و با این وجود، دموکرات‌ها 75 درصد به نوعی عادت مشابهی دارند».

روز سه‌شنبه 25 شهریور ماه، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «عبدالله بن زاید»، وزیر خارجه امارات و «عبدالطیف بن راشد الزیانی»، وزیر خارجه بحرین امروز در مراسمی در کاخ سفید توافق عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی با امارات متحده عربی و بحرین را امضا کردند.