رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا گفت که در نسخه به روز شده نرم افزار شاد تمامی خلاءهای موجود رفع شده و با این نرم افزار دیگر نیازی به نصب و استفاده از پیام‌رسان غیربومی نیست.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سرهنگ علی‌محمد رجبی، با اشاره به برخی کمبودهایی که در نسخه‌های اولیه نرم افزار شاد وجود داشت، گفت: در نسخه‌های اولیه این نرم افزار برخی موانع و اشکالات وجود داشت که منجر به استفاده برخی از معلمان و دانش آموزان از پیام‌رسان‌های غیر بومی دیگر شده بود که خوشبختانه با اقدامات انجام شده از سوی وزارت آموزش و پرورش این مشکلات حل شده و در نسخه به روز رسانی شده این نرم افزار دیگر نیازی به استفاده از پیام‌رسان‌های دیگر در کنار شاد وجود ندارد.

وی با بیان اینکه درحال‌حاضر نرم افزار شاد سالم‌ترین بستر آموزش آنلاین برای دانش‌ آموزان است، گفت: با بروزرسانی اپلیکیشن شاد تمامی احتیاجات معلمان و دانش‌آموزان بر طرف شده و دیگر نیاز به استفاده از شبکه‌های اجتماعی غیر بومی نیست.

رجبی افزود: متاسفانه در مواردی استفاده از شبکه‌های اجتماعی غیر بومی سبب شده امکان وقوع مشکلاتی نظیر افزایش احتمال سرقت اطلاعات موجود در تجیهزات هوشمند به وسیله هکرها و اخذ باج از آنان، امکان مشاهده محتویات نامناسب در شبکه‌های غیر بومی توسط دانش‌آموزان و ایجاد دسترسی به اینترنت کنترل نشده برای کودکان رخ بدهد.