وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس آخرین آمار ۱۲۰ هزار متقاضی برای دریافت وام ودیعه مسکن به بانک‌ها معرفی شدند که تاکنون تسهیلات به ۱۲ هزار متقاضی پرداخت شده است.

آخرین خبرها درباره وام ودیعه مسکن
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

طبق اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی در خصوص جلسه‌ای با بانک‌ها برای تسریع در پرداخت وام ودیعه مسکن گفت: در جلسه با بانک‌ها مقرر شد تا بانک‌ها در پرداخت وام ودیعه مسکن و همچنین ارائه تسهیلات به طرح اقدام ملی مسکن، تسریع داشته باشند تا مستاجران زودتر بتوانند به ودیعه مورد درخواست خود برسند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص ضمانت‌های وام ودیعه مسکن اعلام کرد: در جلسه با بانک ها، مقرر شد تا مطابق مصوبه ستاد ملی کرونا عمل شود. بدین معنا که برای وام‌های ۱۵ میلیون تومان بدون ضامن غیر و تنها با ضمانت خود شخص وام گیرنده، تسهیلات وام مسکن پرداخت شود و برای وام‌های ۳۰ و ۵۰ میلیون تومانی با یک ضامن، پرداخت تسهیلات انجام شود.

اسلامی توضیح داد: با توجه به مشارکت بانک‌ها در تامین منابع تسهیلاتی طرح اقدام ملی، مقرر شد جلساتی اختصاصی با هریک از بانک‌ها برگزار شود و در خصوص چگونگی تخصیص منابع و چگونگی پرداخت، نتیجه‌ای واحد اتخاذ شود. همچنین مقرر شدت تا در کنار بانک مسکن، سایر بانک‌ها با تمامی قدرت خود در حوزه مسئولیتی بخش مسکن کمک دهنده باشند و تعداد بیشتری از متقاضیان برای اخذ تسهیلات مسکن، پوشش داده شوند.

وی در خصوص آخرین آمار از وام ودیعه مسکن، گفت: تا امروز بیش از ۱۲۰ هزار نفر به کارتابل بانک معرفی شدند که از این تعداد حدود ۲۱ هزار نفر تشکیل پرونده انجام شده و نزدیک به ۱۲ هزار تسهیلات پرداخت شده است.