عضو فراکسیون اکثریت مجلس با بیان اینکه سناریوی آمریکا درباره مکانیزم ماشه توخالی است و هیچ چیز جدیدی ندارد، گفت: ما از این عملیات روانی و گنده گویی های ترامپ نترسیم، چه تهدیدی مانده که آنها نکرده باشند یا چه تحریمی مانده که آنها اعمال نکرده باشند. ما باید یک انسجام ملی در مقابل غربی ها داشته باشیم. دولت نیز باید مباحث اقتصادی را از غرب دور کند و به توان داخلی تکیه دهد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فردا: ترامپ در خیال و توهماتش سیر می کند و خیلی به عملیاتی شدن مکانیزم ماشه دلخوش است اما حسن روحانی امروز پیشاپیش پیروزی ایران را در مواجهه با تحریم های آمریکا تبریک گفت.

هادی بیگی نژاد در گفتگو با خبرنگار فردا درباره امیدواری ترامپ به اثربخشی ادعای فعال سازی مکانیزم ماشه علیه ایران گفت: ترامپ از همان ابتدای ریاست جمهوری اش این رویکرد و تصور را پیش گرفت که هیچ کشوری توان ایستادگی مقابل قدرت آمریکا را ندارد، به چین، روسیه و اروپا نیز با همین موضع نگاه می کند.

وی افزود: ترامپ همواره به اوباما این نقد را وارد می کرد که «تو آمریکا را کوچک کردی، آمریکا بزرگتر از اینهاست، چرا ما را هم طراز سایر کشورها قرار دادی؟» ترامپ خودش را بالاتر و بزرگتر از مقامات سایر کشورها می داند. اخیراً یک مقام کاخ سفید در واکنش به احتمال وتو شدن طرح آمریکا برای فعال سازی مکانیزم ماشه اعلام کرد «این اتفاق اهمیت ندارد، ما کار را با اتکا به قدرت آمریکا جلو می بریم».

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه آمریکا درنظر دارد برنامه عملیاتی سازی مکانیزم ماشه را ولو آنکه چین و روسیه مخالف باشند، به اجرا درآورد، اظهار کرد: ترامپ می خواهد در منطقه نیز خطراتی را متوجه ایران کند. توافق بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی با همین نیت دنبال شد. یادمان نمی رود سال های پیش هم آمریکایی ها می خواستند موقعیت داعش را هم مرز با ایران کنند.

وی با اشاره به نزدیک بودن برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزود: ترامپ در سر دارد به محض آنکه دوباره رئیس جمهور آمریکا شد اعلام کند «در عالم حرف برتر را می زند و ایران نمی تواند هیچ حامی در جهان پیدا کند.» از این رو می خواهد امنیت انرژی، غذایی و سیاسی ایران را با خطر مواجه کند.

این عضو فراکسیون اکثریت مجلس یازدهم تأکید کرد: ترامپ بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا احتمالا بخواهد تهدید جدی نظامی هم انجام دهد. او گمان می کند بعد از اجرای این سناریو ایران بگوید «تسلیم هستم و هرچه آمریکا بگوید می پذیرم». عملیات روانی اش را نیز از همین حالا شروع کرده است.

وی با اشاره به اولویت کاری ایران در مواجهه با سناریوی فشار حداکثری ترامپ افزود: آمریکا بعد از روی کارآمدن دولت ترامپ همه تحریم های اقتصادی را علیه برگرداند، چندین بار هم ترامپ گفت «همه گزینه ها روی میز است» که منظورش گزینه نظامی است. در واقع می خواهد با تهدید نظامی یک حول و هراسی را در دل ایرانی ها بیاندازد اما ما باید بدانیم و باور کنیم آمریکا کار نکرده ندارد و ترامپ هرچه زور داشت زد.

بیگی نژاد با بیان اینکه مشت آمریکا درباره مکانیزم ماشه توخالی است، گفت: ما از این عملیات روانی و گنده گویی های ترامپ نترسیم، چه تهدیدی مانده که آنها نکرده باشند یا چه تحریمی مانده که آنها اعمال نکرده باشند. ما باید یک انسجام ملی در مقابل غربی ها داشته باشیم. دولت نیز باید مباحث اقتصادی را از غرب دور کند و به توان داخلی تکیه دهد.