چند نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور این کشور خواستار تحریم کل بخش مالی ایران شده‌اند.

سناتورهای آمریکا خواستار تحریم کل بخش‌های مالی ایران شدند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

چند نماینده مجلس سنای آمریکا با ارسال نامه‌ای به «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از او خواستند کل بخش مالی ایران را تحت تحریم قرار دهد. 

۶ سناتور جمهوری‌خواه در این نامه از ترامپ خواسته‌اند تمام بخش‌های مالی ایران به موجب فرمان اجرایی ۱۳۹۰۲ که ۱۰ ژانویه امضا شده تحریم شود. 

قانونگذاران آمریکایی نوشته‌اند تلاش‌های آمریکا برای مقابله با ایران را تحسین می‌کنند. آنها علاوه بر این از ترامپ بابت ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه تقدیر کرده‌اند. 

نگارندگان نامه با وجود این نوشته‌اند که ۱۴ بانک ایرانی هنوز به شبکه پیام‌رسان سوئیفت متصل هستند. 

دولت آمریکا بعد از خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفته و به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز علیه ایران، از جمله ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورده است.

ترامپ  وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در حالی که بیش از ۲ سال از این وعده می‌گذرد دولت آمریکا در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل ترامپ به خصوص در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.