رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به شکست حقوقی آمریکا در شورای امنیت، با بیان اینکه پیروزی واقعی زمانی است که مردم تغییرات ملموس در زندگی احساس کنند گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، پس از شکست مفتضحانه آمریکا در زمینه حقوقی و سیاسی، حرکت های یک جانبه آمریکا که مورد اعتراض دیگر کشورهای جامعه بین الملل است را رصد و اقدامات متقابل لازم را برای صیانت از منافع مردم با جدیت پیگیری و به صحن علنی مجلس ارائه دهند.

واکنش قالیباف به شکست آمریکا در شورای امنیت: پیروزی واقعی زمانی است که مردم تغییرات ملموس در زندگی احساس کنند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور با بیان اینکه دشمن به آنچه می‌خواست نرسید ولی نباید به این شکست‌های حقوقی و سیاسی آمریکا دلخوش باشیم و فراموش کنیم که دشمن ظالم ما در صورت ادامه یافتن برخی غفلت‌ها، گام به گام در تشدید تحریم‌ها جلوتر می‌آید تا به نظام تحریم‌ها، شکل جدیدی بدهد، گفت: هرگاه در برابر اقدامات آمریکا منفعل عمل کردیم، فشار تحریمی بیشتری به معیشت مردم وارد شده است.

وی افزود: وظیفۀ ما آن است که مردم را قوی کنیم. مسئلۀ مردم ما ناکارآمدی در ادارۀ کشور است ؛ مسئلۀ مردم ما شرایط معیشتی است؛ مسئلۀ مردم ما حمایت نشدن از لحاظ اقتصادی است.

قالیباف با اشاره به اینکه ما نباید کشور و معیشت مردم را معطل غرب کنیم، تاکید کرد: باید مردم را در اولویت قرار دهیم و باید از تجربه‌های روشن ملت ایران بهره بگیریم و بدانیم که دشمنی آمریکا با این ملت، ریشه‌دار است و اینکه ترامپ رئیس جمهور شود یا بایدن، هیچ تغییری در سیاست اصلی ضربه زدن به ملت ایران حاصل نخواهد شد.

وی در ادامه گفت: پیروزی واقعی را باید زمانی اعلام کنیم که اقتصاد و مردم ما قوی شده باشند و احساس کنند در زندگی آنها تغییرات ملموس ایجاد شده است. 

رئیس مجلس تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی پس از شکست مفتضحانه آمریکا درحوزه حقوقی و سیاسی حرکت های یک جانبه آمریکا که مورد اعتراض دیگر کشورهای جامعه بین الملل نیز هست را رصد و اقدامات متقابل لازم برای صیانت از منافع مردم را  با جدیت پیگیری و به صحن ارائه کند.