فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: واقعی بیان کردن آنچه که در دفاع مقدس اتفاق افتاده است و حفظ این اتحاد و هم افزایی، کمکی به نسل جوان است، تا در آینده فریب لبخند دشمن را نخورند.

فرمانده نداجا: جمهوری اسلامی ایران نظام حکومتی الگو برای جهان است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

امیر دریادار حسین خانزادی در گفت‌وگو با میزان، در آستانه چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، گفت: روز‌هایی در تاریخ هر کشوری به ثبت رسیده است، که آن ملت به این روز‌ها افتخار می‌کنند و این ایام را با نام مشخصی، متناسب با وقایع شکل گرفته در آن دوران تعریف می‌کنند.

دوران دفاع مقدس «یوم الله» در تاریخ کشور است

وی با بیان اینکه از این نمونه ایام بی شماری در تاریخ کشور ما وجود دارد، تصریح کرد‌: مقام معظم رهبری با تأکید به روی این وقایع تاریخی، می‌فرمایند «این روز‌ها یوم الله» است.

خانزادی افزود: افراد مشخصی در این یوم الله‌ها نقش و تأثیر دارند، که این ایام را خلق می‌کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: همین رزمندگان ما این حماسه را خلق کردند، که امروز احساس غرور می‌کنیم و به اتفاقات مهم در آن روز‌ها (دوران دفاع مقدس) می‌بالیم و باعث افتخار است.

خانزادی دفاع را بخشی از آرمان هر کشوری دانست و اضافه کرد: دفاع با اهداف ملی مرتبط است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: موضوع دفاع در دین مبین اسلام و آیات نورانی قرآن کریم، بسیار تأکید شده است.

جمهوری اسلامی ایران، نظام حکومتی الگو برای جهان است

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در تشریح جایگاه «دفاع» در ایران اسلامی، تصریح کرد: دفاع برای ما، کشوری اسلامی به عنوان یک نظام حکومتی الگو برای جهان، یک ارزش است.

خانزادی تأکید کرد: ارزشی که ملت و نظام، تمام توان خود را برای انجام آن پای کار می‌آورند، تا حاکمیت، تمامیت ارضی، ارزش‌ها و آنچه را که برای منافع یک کشور در یک جغرافیای مشخص تعریف می‌شود، حفظ کنند.

شهادت عامل مهم مقدس کردن دوران دفاع مقدس

فرمانده نداجا با اشاره به شهادت، عاملی مهم، در مقدس کردن این دفاع در هشت سال جنگ تحمیلی، گفت: دفاع برای کشور ما موضوعی بسیار ارزشمند است، مقدس بودن آن متوجه این موضوع است که شهادت در آن بسیار ارزش پیدا می‌کند.

خانزادی با اشاره به اهمیت جایگاه شهید و شهادت در آیات قرآن کریم به ویژه درسوره آل عمران، افزود: شهادت یک سری است که خداوند می‌فرمایند کسانی که به شهادت می‌رسند زنده اند، نزد من روزی دارند و در انتهای همین آیات هم می‌فرمایند، این‌ها کسانی هستند که هدایت شدند.

فرمانده نداجا همچنین ادامه داد:همان چیزی که ما در نماز‌های یومیه به آن اشاره می‌کنیم، خداوندا ما را به راه راست هدایت کن.

خانزادی اظهار داشت: چیزی که سعادت انسان و آینده اخروی او را رقم می‌زند، همین موضوعات ارزش تلقی می‌شود و در دین ما به آن اشاره شده است.

خانزادی اظهار داشت: انجام تلاش گسترده در نظام جمهوری اسلامی به شکل ارزشمند، باعث شد تا تمامیت ارضی، منافع کشور، ارزش‌ها و اصول حفظ، و جلوی هر گونه تجاوزی گرفته شود.

فرمانده نداجا در پاسخ به این سؤال که پدیده تحریف، فرهنگ دفاع مقدس را تهدید می‌کند، شما در جایگاه فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران چه راهکاری برای مقابله با این پدیده توصیه می‌کنید؟، افزود: تحریف دفاع مقدس این ارزش‌ها را به انحراف می‌کشاند.

حفظ و بیان یکپارچگی دفاع مقدس مهم است

وی همچنین تصریح کرد: حفظ و بیان یکپارچگی دفاع مقدس با همه اصول و ارزش‌های آن خیلی مهم است.

خانزادی تأکید کرد: تلاش‌ها و مجاهدت‌هایی که همه فرزندان این مملکت در بخش‌ها، دفاع، اشکال، سمت‌ها و توانایی‌های مختلف داشتند، تا این ارزش‌ها را حفظ کردند.

وی افزود: باید این ارزش‌ها تحریف نشود و در جای خودش بماند تا آن ارزش‌ها حفظ شود.

بازگویی دفاع مقدس، درس آموخته‌ای برای جوانان است

فرمانده نداجا ظهار داشت: بازگو کردن آن برابر آنچه که اتفاق افتاده است، درس آموخته‌ای برای جوانان این مملکت است.

وی همچنین ادامه داد: تا نسل جدید و آیندگان بدانند صف حق و باطل کجا بود، تاریخ را مرور کنند و با مرور صحیح این تاریخ بدانند، چه کسی بود و امروز در چه کسوتی درآمده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران شکست سنگینی در این عرصه خوردند، اضافه کرد: آن‌ها این فضا را رها نمی‌کنند و ممکن است و در شکل دیگریی بیایند و لبخندی فریب کارانه بزنند.

وقایع دفاع مقدس را مطابق با واقعیت‌ها بازگو کنیم

خانزادی خاطرنشان کرد: واقعی بیان کردن آنچه که در دفاع مقدس اتفاق افتاده است و حفظ این اتحاد و هم افزایی، کمکی به نسل جوان است، تا در آینده فریب لبخند دشمن را نخورند.