یک عضو هیات رییسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

تذکرات کتبی نمایندگان به رئیس‌جمهور و وزرا
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

این تذکرات کتبی که در جلسه علنی امروز توسط روح الله متفکر آزاد قرائت شد، به شرح زیر است:

غلامعلی کوهساری به رییس ‌جمهور: رسیدگی به افزایش چند برابری قیمت کود شیمیایی و آفت کش های مورد نیاز کشاورزان.

جلال محمودزاده به رییس جمهور و وزیر علوم: اختصاص ارز دولتی برای واردات نهاده‌های کشاورزی از جمله کود، سموم و نهاده‌های دامی، افزایش نظارت بر شیوه مدیریت در دانشگاه آزاد اسلامی و جلوگیری از ضایع شدن حق و حقوق اساتید و کارکنان این  دانشگاه.

محمد جواد عسگری به وزیر نیرو: تسریع در اجرای پروژه فاضلاب شهرستان داراب.

سید احسان قاضی زاده هاشمی به رییس‌جمهور و وزیر راه: علت عدم تخصیص بودجه برای اجرای مصوبات سفر رییس جمهور درباره تعریض و بهسازی راه مشهد_سرخ چیست؟

فرهاد بشیری به وزیر آموزش و پرورش: اتخاذ تدابیر لازم برای مبارزه با کرونا در مدارس کشور با توجه به نگرانی خانواده‌های دانش‌آموزان.

مسلم صالحی به وزیر کشاورزی: پرداخت به موقع مبلغ گندم خریداری شده در استان فارس، شهرستان حوزه انتخابیه و تعیین هرچه سریعتر قیمت تضمینی خرید گندم، لزوم رسیدگی به افزایش قیمت کود شیمیایی.

جلال محمودزاده به وزیر آموزش و پرورش: تعیین تکلیف کلاس های بدون معلم و مدارس زیر استاندارد و معلمان نهضت و حق التدریس.

علی خضریان و ۶۳ نفر از نمایندگان به وزیر نیرو : تامین آب شرب به منطقه بلوچستان.

سید لفته احمدنژاد به رییس ‌جمهور: رسیدگی به افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی.

جلال محمودزاده به وزیر نیرو و وزیر کار: دلیل قطعی مرتب برق کارگاه های تولیدی، پمپ ها و چاه های کشاورزی در کل کشور بدون اطلاع قبلی، دلیل ابلاغ بخشنامه غیرکارشناسی تعیین میزان درآمد روستاییان جهت تمدید دفترچه‌های بیمه سلامت.

غلامرضا منتظری به وزیر کشاورزی: رسیدگی به افزایش بی رویه قیمت نهاده‌های دامی.

ورناصری و ۱۵ نفر از  نمایندگان به وزیر دادگستری: بازنگری و اصلاح خلاءهای قانونی درباره قانون مبارزه با مواد مخدر.

علی اکبری بسطامی به وزیر کشاورزی: لزوم تسریع در رسیدگی به ورشکستگی دامداران مناطق مرزی.

 پرویز اوسطی به وزیر کشاورزی: برنامه ریزی و پیگیری جدی صادرات محصول سیب زمینی.

صدیف بدری به وزیر کشاورزی: چرا قیمت خرید تضمینی گندم برای فصل جدید کاشت اعلام نشده است؟ نظارت و کنترل افزایش بی رویه قیمت نهاده‌های کشاورزی از جمله کود شیمیایی.

احمد مرادی به وزیر آموزش و پرورش: جذب نیروهای نهضتی جامانده در شرایط کرونا.

روح الله متفکرآزاد به همراه ۴۸ نفر از نمایندگان به رییس جمهور: لزوم تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات نهاده های دامی، علت عرضه آزاد سوداگرایانه این محصولات در بازار چیست؟

محمدرضا صباغیان بافقی به وزیر آموزش و پرورش: چرا نیروهای قراردادی از بسیاری از مزایا محروم هستند؟

کیوان مرادیان به رییس جمهور: علت عدم اجرای مصوبات ستاد تنظیم بازار در خصوص قیمت گذاری قیمت فولاد و فلزات رنگی و علت رکود و افزایش قیمت این محصولات.

حسن نوروزی به وزرای کشور، اقتصاد و کار: چرا به جزء یک و دو بند ب ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه عمل نشده است، به جزء ۳ بند ب ماده ۲۷، همچنین بند الف و ب ماده ۲۱، بند الف ماده ۲۲ و به ماده ۲۴ قانون برنامه ششم توسعه عمل نشده است؟

محمدحسین فرهنگی به وزرای نفت و نیرو: نظارت ستادی مناسب جهت حفظ حریم جایگاه های سوخت در استان آذربایجان شرقی، لزوم اجرای بند ز ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسط برخی شرکت های توزیع برق در رابطه با انشعاب رایگان برق ایثارگران.

حاجی دلیگانی به همراه ۲۶ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت: توجه بیشتر به حفظ جان بیماران به ویژه سانحه دیدگان و اتخاذ تمهیدات لازم برای تسریع در انتقال آن ها به مراکز درمانی.

هاجر چنارانی به وزیر ورزش: لزوم مشخص کردن معیارهای تخصیص بودجه به فدراسیون های ورزشی.

مهدی عسگری به همراه ۳۳  نفر از نمایندگان به رییس جمهور: ضرورت لغو مصوبه هیات وزیران در ایجاد ممنوعیت برای مشارکت نهادهای نظامی و انتظامی و شرکت های تابعه آن ها در مناقصات محدود.

عباس مقتدایی به رییس جمهور: ضرورت رفع مشکلات بیمه دی در ارائه خدمات به جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا.

محمدتقی نقدعلی به همراه ۲۷ نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش: جلوگیری از دخالت سازمان دانش آموزی در امر توزیع پوشاک یا فرم مدارس و دریافت وجه غیرقانونی از خانواده دانش آموزان.

احمد راستینه به وزیر علوم و فرهنگ: لزوم بالا بردن سطح آگاهی عمومی از طریق آموزش در خصوص حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و همچنین ایجاد شرایط اقامه این مهم.

جلال محمودزاده به وزیر آموزش و پرورش: لزوم دقت در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با کرونا همزمان با بازگشایی مدارس.

محمدخدابخشی به وزیر بهداشت: رسیدگی به وضعیت قرمز کرونا و ضعف در عملکرد و بی تفاوتی متولیان حوزه بهداشت و درمان در الیگودرز.

نصرالله پژمانفر به وزیر بهداشت: علت توزیع اقلام رایگان پیشگیری از بارداری علیرغم ممنوعیت هزینه‌کرد بیت‌المال در اقلام پیشگیری و مخالف با سیاست‌های افزایش جمعیت چیست؟.

 علی آذری به همراه ۲۷ نفر از نماینده به وزیر آموزش و پرورش: علت نادیده گرفتن جان و سلامت دانش‌آموزان و معلمان برخلاف اصل ۲۲ قانون اساسی چیست.

رضا آریان‌پور به همراه ۵۸ نفر از نمایندگان به رییس جمهور، وزرای اقتصاد و کشاورزی: لزوم رسیدگی به موضوع افزایش قیمت ۵ برابری کودهای کشاورزی.

محمدمهدی زاهدی به رییس جمهور، وزیر اقتصاد و وزیر کشاورزی: لزوم نظارت و کنترل افزایش بی رویه قیمت ها در تمامی اقلام مورد نیاز مردم.

علی آذری به همراه ۳۶ نفر از نمایندگان به رییس جمهور: علت بی توجهی به اصل ۳ و ۳۰ قانون اساسی درباره لزوم تأمین وسایل آموزشی رایگان در دوران کرونا.

حاجی دلیگانی به همراه ۳۶ نفر از نمایندگان به وزیر فرهنگ: علت استنکاف دستگاه های زیرمجموعه از اجرای احکام قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات در مهلت پاسخگویی ۱۰ روزه.

غضنفرآبادی به وزیر آموزش: رسیدگی به اقدام نامناسب و بی سابقه تخصیص ۲۰۰ معلم اضافه از شهرستان های جنوب کرمان به شهرستان های حوزه انتخابیه.

مجتبی یوسفی به همراه ۶۷ نفر از نمایندگان به وزیر کشاورزی: علت عدم نظارت بر قیمت نهاده های  کشاورزی و کود شیمیایی.

راستینه به وزیر ورزش: علت عدم نظارت بر فدراسیون های ورزشی و اصرار آنها در استخدام مربیان خارجی.

نصرالله پژمان فر به همراه ۲۹ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت: نحوه تعیین زنان واجد شرایط در دریافت اقلام پیشگیری از بارداری و خدمات مراقبت باروری ویژه و منبع علمی توزیع این اقلام.

حسین محمدصالحی به همراه ۲۰ نفر از نمایندگان به وزیر نفت: لزوم رسیدگی به کپسول های خالی گاز در روستاها.

سیدمحسن دهنوی به وزیر کشاورزی: ضرورت رسیدگی به تأخیر در تسویه خرید تضمینی گندم کشاورزان و پایین بودن نرخ خرید.

میرمحمدی میبدی به همراه ۲۴ نفر از نمایندگان به وزیر نفت: علت اظهارات نسنجیده در روبروی هم قرار دادن صنعت گاز و پتروشیمی و توهین به صنعت پتروشیمی.

حسین بامیری به رییس جمهور: تسریع در معرفی وزیر صمت.

مهدی عسگری به همراه ۴۴ نفر از نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش درباره علت تأخیر در تدوین برنامه های اجرایی سند تحول بنیادین.

جعفر قادری به وزیر بهداشت: اجرای قانون ارتقای بهره وری کارکنان بالینی نظام سلامت در اورژانس ۱۱۵.

چنارانی به وزیر آموزش و پرورش، وزیر کشاورزی و وزیر کار: لزوم درنظر گرفتن حداقل تصمیمات علمی برای بازگشایی مدارس و لزوم رسدیگی به وضعیت نامطلوب کشاورزان در قیمت چند برابری کود و سم غیراستاندارد و لزوم رسیدگی واگذاری بیمه مددجویان تحت پشش بیمه خدمات درمانی.

علیرضا ورناصری به وزیران ورزش، کشاورزی و کشور و رییس جمهور: لزوم توسعه زیرساخت های ورزشی و قهرمانی و احداث مکان های ورزشی برای بانوان در حوزه انتخابیه، اتخاذ تدابیر فوری برای جلوگیری از گسترش آتش سوزی در جنگل های زاگرس.