حسینعلی شهریاری درباره بازگشایی مدارس و الزام دانش‌آموزان برای حضور در کلاس‌های درس، گفت: متاسفانه آقای روحانی خیلی توجهی به نظر کارشناسان و متخصصان حوزه‌های مختلف ندارند و خودشان تصمیم می‌گیرند، مخصوصا در رابطه با کرونا تا به امروز آقای رئیس‌جمهور چند دسته گل به آب داده است که آخرین آن بازگشایی مدارس و آموزش حضوری است.

رئیس کمیسیون بهداشت: روحانی هم باید به مدرسه برود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حالا که ایشان می‌گویند که بچه‌ها باید در مدرسه حضور پیدا کنند، ای کاش خودشان هم امروز از طریق فضای مجازی زنگ شروع سال تحصیلی جدید را نمی‌زدند و در یک مدرسه حاضر می‌شدند. 

وی تاکید کرد: ما به شدت نگران سلامتی بچه‌ها، خانواده‌ها و معلمان هستیم؛ چگونه می‌شود بچه‌های مدرسه‌ای را توجیه کرد که شما فاصله‌گذاری را رعایت کنید و ماسک بزنید، معتقدم  این‌گونه رفتارها بیشتر به یک شوخی شبیه است تا یک واقعیت؛ ولو این‌که بگویند ما ۱۰ نفر را در یک کلاس قرار می‌دهیم. 

نماینده سیستان و بلوچستان بیان کرد: معمولا بچه‌ها در مدرسه بازی می‌کنند، می‌دوند، کشتی می‌گیرند و از سر و کول هم بالا می‌روند، اینکه ما فکر کنیم آن‌ها می‌توانند پروتکل‌ها را دقیق اجرا کنند دور از واقعیت و شاید به توهم بیشتر شبیه باشد. 

وی ادامه داد: امروز از ایرانشهر به من زنگ گفتند کلاس‌ها ۴۰ نفره آن هم به صورت دو شیفت برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بعضی از مناطق مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، قم و یزد که گرمسیر هستند، اینکه شما فکر کنید بچه‌ها را بفرستید سرکلاس و چند ساعت ماسک بزنند و رعایت کنند، بیشتر شبیه شوخی است و امکان پذیر نیست.

وی با بیان این‌که فصل پاییز و اوج بیماری را در پیش داریم و اعلام می‌کنم اگر خدایی ناکرده برای بچه‌ها و خانواده‌ها اتفاقی بیفتد، آقای رئیس‌جمهور باید شخصا پاسخگو باشند و تقاصش را پس بدهد، گفت: امروز آقای روحانی  در اتاق شیشه‌ای نشسته است و بیرون نمی‌آید و در جلسات با فاصله‌گذاری چند متر می‌نشیند بعد بچه‌های کوچک را حضوری به مدرسه می‌فرستند. از درگاه خداوند می‌خواهم که ان‌شاالله برای فرزندان‌مان اتفاقی نیفتد زیرا به نظر می‌رسد دولت به فکر سلامت مردم نیست و چندین بار هم این موضوع نشان داده شده است.

شهریاری با اشاره به برخی از رفتارها که به شیوع کرونا در کشور دامن می‌زند، گفت: توصیه شد از سفرها جلوگیری شود و مردم به مازندران و گیلان نروند، اما مشاهده کردید صف ۳۵ کلیومتری راه افتاد.

وی ادامه داد: هنگامی که آدم‌های بزرگ آن هم در کلانشهری مثل تهران مسائل را رعایت نمی‌کنند شما چگونه انتظار دارید که در اقصی نقاط کشور آن هم در مناطق محروم و مستضعف کودکان در مدارس رعایت کنند؟

رئیس کمیسیون بهداشت گفت:  به علت گرانی ماسک ۵۰ الی ۶۰ درصد مردم توان خرید آن را ندارند! 

وی یادآور شد: رئیس مجلس به آقای روحانی نامه نوشت که ۲ نفر از نمایندگان مجلس در ستاد ملی مبارزه با کرونا حضور داشته باشند، ایشان ظاهراً فکر کردند اگر نمایندگان حضور داشته باشند، در جهت اظهارات غیرکارشناسی نظری خواهند داد و مقاومت می‌کنند، به همین دلیل دعوت نکردند و باید گفت ستاد ملی مبارزه با کرونا ستادی است که همه جز نمایندگان مردم در آن هستند. 

نماینده سیستان و بلوچستان ادامه داد: خبری شنیدم که نمی‌دانم چقدر واقعیت دارد، آقای وزیر آموزش و پرورش گفتند ما می‌خواهیم روش‌هایی که در اروپا برای بازگشایی مدارس وجود دارد را اجرا کنیم، گفتم خدا را شکر سیستان و بلوچستان و سایر مناطق محروم ما در این یک مورد جزء اروپا شد؛ من نمی‌دانم این نقل قول صحت دارد یا نه اما اگر ایشان چنین چیزی را گفته باشد، باید برایش تندیسی با طلا ساخت که ما را به اروپا رسانده است!

وی گفت: فردا در جلسه بعداز ظهر از معاون وزرای بهداشت و آموزش دعوت کردیم به کمیسیون بیایند اگر حرف منطقی در مورد این اقدام دارند، ما را هم توجیه کنند.